Finns att beställa hos VV för 60 pistolerMen t.ex regskylten på min skoter, som jag köpte nu i höstas, är ju en klisterdekal? finns de från VV också eller är den då olaglig? bra mycket finare med en klisterdekal än en plastskylt.
//Dennis
Men t.ex regskylten på min skoter, som jag köpte nu i höstas, är ju en klisterdekal? finns de från VV också eller är den då olaglig? bra mycket finare med en klisterdekal än en plastskylt.
//Dennis
Vet du om någon som har åkt dit med en "Gammskoter" (-1997), har drivit saken vidare till domstol, istället för att skriva på böterna direkt. För ett par år sedan så fanns det ingen rättpraxis på just detta fall, enligt poliser i A-jaur, men saken kan ju ha blivit prövad i domstol efter det.Skylten ska sitta så att den är VÄL synlig framifrån, inte för en helikopter utan den ska kunna avläsas av en person som står på några meters avstånd. Detta gäller ALLA skotrar, även dom som reggades före -98.
I A-plog blir man rapporterad även om skylten sitter bakom vindrutan av klarglas helt upprätt, men inte i A-jaur.Har du en mörktonad ruta så kan du glömma att ha den bakom och ska du ha den bakom din ruta så se till att sätta den kloss emot rutan så att den går att avläsa framifrån. Fortfarande så händer det att folk blir rapporterade föra tt ha placerat den bakom rutan men då är det oftast tal om att rutan e för mörk alt. att dom vinklat ner den så att den knappt syns.
Då är vi 2 i vart fall.:hmmmm2:Då måste jag vara helt bortom alla andra då iom att jag tycker regskylten är rätt snygg, på något vis stilren.
Men handen på hjärtat så himla ful är väl inte den lilla klisterskylten ändå, så att det inte ska gå att sätta fast framtill på snöskotern, eller har man nåt att dölja ?
Att kalla den snygg är att gå lite långt enligt mig men inte skämmer den så det är värt 1500:- i böter och det kan ju även få andra följd problem.Då måste jag vara helt bortom alla andra då iom att jag tycker regskylten är rätt snygg, på något vis stilren.
Nej jag kan inte säga på rak arm om någon som prövat skyltplacering i tingsrätten..Vet du om någon som har åkt dit med en "Gammskoter" (-1997), har drivit saken vidare till domstol, istället för att skriva på böterna direkt. För ett par år sedan så fanns det ingen rättpraxis på just detta fall, enligt poliser i A-jaur, men saken kan ju ha blivit prövad i domstol efter det.
Så här blir man tydligen inte rapporterad om man kör en "Gammskoter" med skylten på ex. vis bandtunneln, men i Piteå blir man rapporterad.
I A-plog blir man rapporterad även om skylten sitter bakom vindrutan av klarglas helt upprätt, men inte i A-jaur.