Körde slut på kylarvattnet idag tackvare en läkande ledning. Vilket resulterade i en Svart topp + skuren cylinder...
Bild på hur toppen SKA se ut.. :
Tyckte den gick satanshelvete dåligt. Lukta ingen ting därav jag inte la några misstankar!
Hur toppen såg ut efter jag stanna:
Kan säga att den där toppen har varit VARM!!! Sen på botten av blocket fräste det när man kasta lite snö på.. Likaså efter 20min efter jag stanna så var toppen flera 100grader!
Ajaa.. Direkt te garaget o börja skurva..
Efter några minuters skruvande visade sig detta...
Veven har nog fått en rejäl upphettning:
Cylindern som gav upp (vart mitten cylinder'n)..! Avgasidan:
Cylindern som gav upp "förgasarsidan):
Nu till mina frågor!
1. Krävs det ny nikasil eller kan man klara sig med en honing tro o till slipning av avgasporten..?
2. Kan Veven tagit skada..? Staklagrena verka iallafall fina..!
//Rasmus
Bild på hur toppen SKA se ut.. :
Tyckte den gick satanshelvete dåligt. Lukta ingen ting därav jag inte la några misstankar!
Hur toppen såg ut efter jag stanna:
Kan säga att den där toppen har varit VARM!!! Sen på botten av blocket fräste det när man kasta lite snö på.. Likaså efter 20min efter jag stanna så var toppen flera 100grader!
Ajaa.. Direkt te garaget o börja skurva..
Efter några minuters skruvande visade sig detta...
Veven har nog fått en rejäl upphettning:
Cylindern som gav upp (vart mitten cylinder'n)..! Avgasidan:
Cylindern som gav upp "förgasarsidan):
Nu till mina frågor!
1. Krävs det ny nikasil eller kan man klara sig med en honing tro o till slipning av avgasporten..?
2. Kan Veven tagit skada..? Staklagrena verka iallafall fina..!
//Rasmus