Hur mkt skiljer det i pris och förbrukning mellan E-Tec och 500ss?Tänkte de skulle vara roligt och höra vad ni har beställt för skoter till säsongen 08/09?
Själv har man lagt en order på en Ski-Doo Summit 600 E-Tec
Här kan du kolla lite om e-tec :Hur mkt skiljer det i pris och förbrukning mellan E-Tec och 500ss?
Summit 593ss är väl en förgasar motor så den borde väl ligga på över 2 liter/milen. Dom lovar ju mycket med e-tec:en och hoppas den är snålare än sdi:n som jag kört på 1.4 l/mil utan att snåla på gasen.Hur mkt skiljer det i pris och förbrukning mellan E-Tec och 500ss?
Sitter det elstart som standard på någon E-Tecare?Summit 593ss är väl en förgasar motor så den borde väl ligga på över 2 liter/milen. Dom lovar ju mycket med e-tec:en och hoppas den är snålare än sdi:n som jag kört på 1.4 l/mil utan att snåla på gasen.
Listpriset på E-Tec:en är 117 900kr men beroende på när och var du beställer så blir ju priset annorlunda, tror SS:en låg kring 90 000 om jag inte minns helt fel
Ja, startar den på första draget är elstart rätt onödigtTror inte det, BRP har kört stenhårt på att e-tec ska starta på första draget.
Attans, då.Tror inte det, BRP har kört stenhårt på att e-tec ska starta på första draget.
Renegaden har elstart, även E-tecen och M/S reglaget bläddrar men med i digitaldissplayen. Både den stora övre och den lilla nere för tripp och timräknare.Attans, då.
En MXZ 600 E-Tec hade annars varit en fin tjejskoter!
Vad gör M/S-reglaget vänster om RER-knappen?
Synd att Boss-dynan var lika låg och mjuk som standarddynan, dock - annars bra val! Du hade ju också faktiskt behövt en äkta highrise-dyna..!de var nära att det blev att byta märke i år för precis alla märken hade minst en model som jag skulle kuna tänka mig att ha.
yamaha nytro xtx, lynx x-trim 800, polaris 800 assault, ski-doo renegade 800.
men de blev cat för hela slanten... en crossfire 1000 le blir de nästa år! förhoppningsvis med bikemankit och 180-190 hk
gammalt chassi iof men dom är så jäkla fin hur man än vänder å vrider på det. har varit supernöjd med min cf7 förutom att de är för lite mos. 1000 cc borde råda bot på den saken. de plus floatboggi, längre matta, bossdyna och den där superfiffiga styrhöjaren gör att den känns som ett säkert kort!
Blev det 141'' eller 128''?de var nära att det blev att byta märke i år för precis alla märken hade minst en model som jag skulle kuna tänka mig att ha.
yamaha nytro xtx, lynx x-trim 800, polaris 800 assault, ski-doo renegade 800.
men de blev cat för hela slanten... en crossfire 1000 le blir de nästa år! förhoppningsvis med bikemankit och 180-190 hk
gammalt chassi iof men dom är så jäkla fin hur man än vänder å vrider på det. har varit supernöjd med min cf7 förutom att de är för lite mos. 1000 cc borde råda bot på den saken. de plus floatboggi, längre matta, bossdyna och den där superfiffiga styrhöjaren gör att den känns som ett säkert kort!