Hej. Jag har en Yamaha STX 340 från -77. Den går mycket bra för att vara så gammal, men jag skulle villja gärna vässa upp den lite. Jag vet inte vad man ska göra eller vilket trimm jag ska ha? Orginal så är det 35 hk. Skotern är fin och bra. Drar inte så mycket soppa . typ liter milen och jag kör lungt, tror jag. Just nu så har jag höjt den bak. Det roliga med den, det är att det är rullgas på den, är det orginal? Mycket könt Jag maxade den och den gick 100 men jag vill att den ska gå fortare och accelera bra. Hur ska jag göra? Plana toppen? Ger det mycket?
Kan jag ha en grov slang som sitter på förgasarens insughål. Slangen går upp över huven. När man kör så blåser det luft in i förgasarens hål och in i motorn.
Tror ni det fungerar? Det är typ som en turbo utan turbin. Ju fottare man kör dessto mera luft åker ner i slangen och till förgararen. Fungerar det? Blir det bättre om man planar toppen om man har "turbon" som jag beskrev nyss?, eller sprängs motorn?
Kan jag ha en grov slang som sitter på förgasarens insughål. Slangen går upp över huven. När man kör så blåser det luft in i förgasarens hål och in i motorn.
Tror ni det fungerar? Det är typ som en turbo utan turbin. Ju fottare man kör dessto mera luft åker ner i slangen och till förgararen. Fungerar det? Blir det bättre om man planar toppen om man har "turbon" som jag beskrev nyss?, eller sprängs motorn?