Skoterbilder

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
lite bilder från i helgen när jag och några kompisar var och körde på nå myrar.












den sista bilden är från en annan helg då vi var och pimplade lite på en liten tjärn.

 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Idag när jag var ut och for så såg jag 2 militärlastbilar med släp fulla med skotrar:) Kul att de värnpliktiga får ut och köra lite oxå.


och efter det så kom det 2 st hägglundare på varsit släp, en sån skulle man haft så man kunde dra till lederna ännu bättre.




Det blev några mil idag igen så nu har nytron passerat 1200mil.
fick vara "modell" idag igen:) man kanske skulle skaffa sig en egen onboard kamera blir ju riktigt härliga film snuttar ibland.

Här är vi på väg upp till Järvfjället.
 
D

Draken

Idag när jag var ut och for så såg jag 2 militärlastbilar med släp fulla med skotrar:) Kul att de värnpliktiga får ut och köra lite oxå.

Det mest tragiska är att vi får betala deras lek,oavsett om dom "leker på jobbet" eller är iväg privat med militärens fordon och bränslekort. :mmph:
 

SKOTER GBG

Medlem
17 feb 2010
18
0
1
Göteborg
Hej!

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=ew6qmmoeycw[/ame]

Här kommer en liten filmsnutt från den 1a skoterturen ner till bensinstationen i Torslanda, filmad med mobilen så det är tyvärr ingen höjdarkvalité.

Just nu vräker snön ner i GBG och det älskar vi!

Ha det gott alla,

Mvh SKOTER GBG
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Mr olaglig dära :p fan vad härlig dialekt HAHAHA! lät ju som snubben på bingolotto.

Hade ju inte kunnat ta nån på allvar om alla snacka så :D
 

LtNil

Välkänd medlem
3 nov 2008
563
0
16
Boden
Det mest tragiska är att vi får betala deras lek,oavsett om dom "leker på jobbet" eller är iväg privat med militärens fordon och bränslekort. :mmph:[/QUOTE


finns det något i bilden som indikerar att de inte bara gör sitt jobb. Ska man ha skotrar i förbanden måste man ju köra också!! Eller??:hmmmm:

när jag ser en bilskolebil så förutsätter ju inte jag att "han är bara ute och buskör":mmph::mmph::mmph::mmph:
 
D

Draken

finns det något i bilden som indikerar att de inte bara gör sitt jobb. Ska man ha skotrar i förbanden måste man ju köra också!! Eller??:hmmmm:

Jag vet att dom använder sig av militära fordon och tankar för våra pengar när dom åker på vissa svängar "privat",alltså dom lastar sina fordon med soppa och övrigt nödvändigt och drar iväg till en känd skoter/skidort och kör en hel helg/weekend. Några militära övningar förekommer inte.
Skattebetalarna står för bränslet,fordonen och maten.

Vi kan väl säga att jag fått uppgifterna från en väldigt säker källa.

Dock inte sagt att det är tal om det vid just denna bilden.
 

LtNil

Välkänd medlem
3 nov 2008
563
0
16
Boden
Detta hände kanske förr men nu finns det inte nå möjlighet att göra så !!

För övrigt är jag rätt säcker på att de är på väg mot Norge och övningen Cold response 10

För utsätt inte att alla gör fel saker.
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Här kommer en till bild som fotografen som jag hade med mig i veckan har tagit. Bilden är ifrån torsdagen.
:D


Hoppas att ni alla får en riktigt bra helg med många skoter mil själv så måste man rycka in och jobba lite :S
 
D

Draken

Detta hände kanske förr men nu finns det inte nå möjlighet att göra så !!
Haha,det är bra att du vet vad jag vet.:eek:

Fast visst det hände förr det har du rätt i,för det hände ju ifjol och året före det och året före det.....osv......så allt beror ju hur man ser på det men ifjol är ju faktiskt förr.