Youtube : Här samlar vi sköna SKOTERfilmer.

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
Tack, äntligen någon som tänker likadant

Fin film "GoPro". Blir så fruktansvärt sugen på att få åka och ut köra och filma själv, tyvärr fortfarande för dåligt med snö här, men det närmar sig.

Det lustiga är att om det hade vart trimpipor som ger mer effekt men fortfarande lever om lika jävligt, eller någon värsting trippel som vrålade så hade folk inte klagat, men bara för att det är endast slutburk så blir det ett jävla liv.

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Man kan inte göra alla glada. Är det slutburken som gör att man kryssar och inte kollar klart så kanske man inte ska börja kolla ens :)

Är inte jag som har gjort filmen eller ens är med i den men det är kamrater till mig. Ska skicka vidare era tillrop :ciao:

Kommer mer lite längre fram, filmas varje vecka!

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Det lustiga är att om det hade vart trimpipor som ger mer effekt men fortfarande lever om lika jävligt, eller någon värsting trippel som vrålade så hade folk inte klagat, men bara för att det är endast slutburk så blir det ett jävla liv.
Nej, jag tycker inte det är ok med hög ljudnivå fast man har trimmat.

Nåja, så högt lät det väll ändå inte?
Gå och kolla upp hörseln är mitt råd...
Men gissar att du själv kör med slutburk efter ditt svar, så hörseln är väl redan skadad...

Är folk så insnöade och inte fattar att detta skadar vårt största intresse, skoteråkningen???
Hallå! Vakna!!!

Mitt sista inlägg ang. detta i denna tråd.
Tillbaka till topic.

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
Så lol på alla som gapar om andra pipor, varför ska inte skotrar få ha lite skön sång i sig när det är ok på alla andra motorfordon. tillhör väl lite.

Måste ju finnas värre problem än en skoter med speedtech burk mitt på ett öde fjäll som i filmen? typ som idioter som kör sönder marker osv, det tycker jag är mer fel.

Men jag gillade filmen skarpt! även ljudet ur den maskinen, skit i alla grinkukar!
fred!

j00k3

Medlem
15 dec 2012
34
0
1
[video]http://youtu.be/gyIi8PoSQmM[/video]

Var ut å testade Hero4an för första gången i fredags. Första filmen jag nånsin pillat ihop och musiken är inte den bästa.

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Oktan har släppt ut alla 12 tävlingsbidragen från "Oktan Freeride Invitational" i Saxnäs i helgen där vi (Linsell Freeriders) var med. Placerade oss inte tyvärr men det var grymt kul! :)

Reglerna var enkla; 12 lag á 4 personer. Start kl 09:00 dag 1 och en färdig film (max 2,5 minut lång) skulle vara inlämnad kl 18:00 dag 2, endast GoPro-kameror fick användas. Extrapoäng delades ut för vissa specialuppdrag.

Vårt bidrag:
[video=youtube;W5-JWQA7zmw]http://www.youtube.com/watch?v=W5-JWQA7zmw[/video]

Hela listan med alla bidrag:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZc1hYUvYE1XWO2uwRhqUrMW_RsqXtY-h

Last edited:

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Jävla idioter säger jag.
Köra skoter i skogen mitt i sommaren på barmark, har inte vi skoteråkare nog med problem med förbudsiver redan som det är?
Jag vill inte ha mina friåkningsområden nerskurna pga att någon annan idiot lägger ut hur de spinner runt i barmarksskogen.
Avsaknad av konsekvenstänk brukar vara den första indikatorn på låg intelligens.

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Jävla idioter säger jag.
Köra skoter i skogen mitt i sommaren på barmark, har inte vi skoteråkare nog med problem med förbudsiver redan som det är?
Jag vill inte ha mina friåkningsområden nerskurna pga att någon annan idiot lägger ut hur de spinner runt i barmarksskogen.
Avsaknad av konsekvenstänk brukar vara den första indikatorn på låg intelligens.

Håller med om det klippet, kan ju vara att dom bett om lov. Men verkar ju idiotiskt hursomhelst.

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Visst är det så att just detta tillfälle kan ha skett med markägarens tillstånd eller kanske av markägaren t.o.m.
Men med tanke på vilken spridning slednezfilmerna får i Sverige så ser det illa ut.
Det var inte särskilt smart helt enkelt.
Det kan ge en negativ bild av skoteråkningen hos vissa som vi absolut inte önskar hos fler.
Vi snöskoteråkare som grupp måste vara mer vaksamma på att vi själva sköter oss, annars är det någon annan som kommer att göra det åt oss med väldigt tråkiga konsekvenser.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Vore rätt bra om alla som Embedar klipp kunde klistra in en textlänk också, så att man kan se med Androidenheter...

Undrar just vad ni diskuterar för barmarkskörning...??