Eftermarknads aluminium gasblock

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Finns det något svenskt företag som säljer eftermarknads gasblock i aluminium? Gjorde en sökning här på Snowmobile och läste att bengans motor hade ett gasblock i alu men jag hittar inte det på deras hemsida längre..

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Ja där låg den deras hemsida borde verkligen piffas upp:) frågan är bara om man vågar beställa där ifrån..

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Klart du vågar beställa därifrån !!
Varför skulle du inte ?? :hmmmm:

Bengans är jätte bra att ha å göra me.

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Jag har beställt därifrån 1 gång..

Ringde dit, sa vad jag ville ha.. Och vips, så skickade dom det nästa dag! ;)

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Jag måste ha drömt men fick för mig att bengas hade gått i konkurs ja finns dom kvar vid liv så beställer jag :)

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Jag måste ha drömt men fick för mig att bengas hade gått i konkurs ja finns dom kvar vid liv så beställer jag :)
Dom har gått i KK ett antal gånger och det var nog inte sista gången förra gången dom kkade

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
När det gäller universal och andra smågrejor är de bra att ha att göra med. Ska du lämna in en motor på renovering gäller det att ha tur, har det fastslagits innan.

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
Har länge funderat på att beställa ett alublock, men blir lite tveksam när de står så här på pdsab "Will work on Ski-Doo and Polaris snowmobiles when used with our Throttle."

funkar de utan problem på min rave 800 -01?

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
Jo jag har också kollat på de där, är ju mycket billigare men också mycket fulare.
sen lär de bli ganska kallt med plåt, alugasblocket sätter man ju sin vanliga gasarm med värmare på snabbt och enkelt.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Måste bara fråga varför folk vill ha alu? (inge nagatift menat)

Men lättare lär det inte vara, är det för att det är snyggaer? för att de går polera? "coolhets" faktor?

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Om man kollar på tex. pro-x så hade jag en -02 , sen -03 vart det aluminium orginal. Naturligtvis så sprack ju min så det inte gick att dra åt den... Så det har nog sin förklaring att polaris böt. Alu håller mkt bättre än plast på vintern när man våldar lite.

Men lättare lär det inte vara, är det för att det är snyggaer? för att de går polera? "coolhets" faktor?

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Sv: Gasblock i aluminium.

Sitter ju annars ett mycket snyggt & cleant aluminium gasblock original monterat på :
Polaris Pro-XR 800 ( 2004 )

.
Dom där blocken är säkert en svindyr originaldel :bawling:Men som sagt duells plåtblock verkar vara stabilt, jag sk***r i om det inte blir lika snyggt som med alublocket bara det håller.

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å

Nja inte riktigt läs om mitt inlägg igen, det står att mitt plastblock är trasigt i gängen så jag kan inte skruva fast det, då går jag inte och köper ett plasttjaffs block utan lägger då hellre ner pengar på ett alublock som håller.

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Mitt är oxå trasigt i gängen, inte kul att köra då gasen rör sig upp å ner!

Hur dyr kan gasblocken som sitter på typ XP vara? Dom är väl i plast å borde inte va alltför dyra.