Bilder på era Polarisar!

fezze

Aktiv medlem
4 dec 2009
72
0
6
Boden
min iq med hemmagjord dunkhållare ;) slp pp å ultra q slutburk
Visa bifogad bild 9225
Du tror inte du skulle kunna skicka lite bilder på den där dunkhållaren? är själv ute efter att bygga en! :)

riktigt snygg!:) men vart har du köpt dom där polaris dekalerna på huven?
Dom satt på huven när jag köpte den, men har sett en som sålt såna där dekaler på blocket för kring 900kr : )
 

Lindskog

Aktiv medlem
20 jan 2011
52
0
1
Gävle/Uppsala
Köpte mig "billigt" en Polaris Indy 500 som det ska härjas i snön med.
Dynan ska kläs om här någon vecka
Ska köpa mig någon värre maskin sen. så då får tjejen åka på denna men just nu är det min leksak :)
ska lacka om den och allmänt fixa upp den både in och utvändigt i sommar!

 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
helt underbart, trots sin breda framvagn är den så sjukligt smidig, inte som M8an som upplevs som vinglig när man kört min maskin, dock saknas det där extra bettet från en 52as matta men 34mm cobra-mattan har ett så sjukt grepp för att bara vara en 34mm
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Mikal, hade du kunnat lägga upp en bild på hur handtagsskydden sitter monterade? är ett "måste-ha-på-skotern" grej för mig just nu men vet inte hur/vars man ska fästa dom..
 

Bizz3

Välkänd medlem
4 mar 2006
414
0
16
Skellefteå
helt underbart, trots sin breda framvagn är den så sjukligt smidig, inte som M8an som upplevs som vinglig när man kört min maskin, dock saknas det där extra bettet från en 52as matta men 34mm cobra-mattan har ett så sjukt grepp för att bara vara en 34mm
HAHA säg inte sådär, dom ser så otroligt brutala ut! blir bara mer och mer sugen, de kommer bli dyrt :(
 

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
Så här ser min ut nu, 5" styrhöjare, fatbar styre, egentillverkad låg ruta, i övrigt original.





 

mattstar

Välkänd medlem
13 sept 2010
509
0
16
Östersund
Den där dynan måsteju göra susen:) Verkar ju vara rätt mycket högre än orginal? Vet ju bara min vilken skillnad mot org:) Är det XR dynan detta och passar den rakt av?
 

zundinmeister

Välkänd medlem
24 nov 2009
144
0
6
Arjeplog / FUrudal
jo den är ganska mycket högre än original. Sitter motsvarigheten till originaldämparna, tagna från Arctic. Ja det är Pro XR-dynan och den passar rakt av mot tanken. ända som behövs göras är nya fäst-hål för in-fästningen bak på dynan i tunneln men annars så.

och JA! dynan gör STOR skillnad. men trots högre sitthöjd så är det som att åka chopper när man sitter med 6" höjjare och fly mini-bend :D
 

mattstar

Välkänd medlem
13 sept 2010
509
0
16
Östersund
Och jag som sitter och funderar på om 4 tums höjning plus flystyre blir för högt, he! Har 3 tum samt flystyret nu men ska byta till en höjjare så jag kan reglera det något mer framått så man kommer längre fram med andra ord...

Man kanske skulle försöka få tag på en xr dyna:)