jag har köpt 2st sno-pro kolvar till min renegade 800 HO -05. tänkte byta i förebyggande syfte.
köpte även nya nållager, korglösa. kapade den gamla bulten för att låta den sitta i och hålla lagret på lats i "ögglan" uppe på staken. låter den nya bulten trycka bort den gamla och det är då inget problem att montera med korglösa lager. kolv nr2 gick inte den nya bulten rakt i. alltså oavsett vilket håll jag pressade bulten ifrån så träffade den inte andra sidan riktigt 100. jag köpte sno-pro kolvar ifrån rinab i ånge. ska få en ny men de skulle ta tid. dom rekomenderade kimpex som finns i lager. men jag vill gärna ha samma piratmärke.
skulle gärna köpa orginal bara de att motorhuset i östersund (speciellt efter att anna henriksson slutat) är så sjukt otrevliga så man tror inte det är sant.
nu kanske jag driver ifrån ämnet. men jag skulle köpa ett nytt drev (lilla drevet) till skotern. på telefon hade han ett för 250kr. pirat antog jag då. när jag kom å skulle köpa det ville han ha 850kr!!!
jag fick tjata i en minut innan han (samma som jag pratade med i telefon innan) tog fram piratdrevet. nu ska jag köpa kedja och även byta de stora drevet och som tur är så passar lynx delar lika fint (BRP samma lika) så då slipper jag motorhuset!
sen har jag också för mig att köper jag brp orginal så är dom kolvarna säkert tillverkade där kring 2005 samtidigt som skotern om inte tidigare!! med materialfel på ringarna osv. eftersom omsättningen är högre på piratmarknaden så är dom kolvarna mer "nytillverkade" är jag helt ute och cyklar nu eller vad tror ni?
Jag tänkte nu när jag ändå håller på å skruva är det lika bra å fetta in lagren. nippeln har jag hittat och jag tror inte att jag med handkraft kan pressa bort en packboxs som står emot vibrationer och tempraturer osv för hand. på andra sidan vad ska jag göra för att komma åt där? någon som har telnummer eller länk till hemsida där man kunde köpa fettet som liknade brp orginal?
sen till sommaren tar jag lös hela motorn och öppnar den underifrån å byter alla lager!
nu är de vinter och det har kommit minst en halvmeter nu på tre dagar! jag vill KÖRA!
köpte även nya nållager, korglösa. kapade den gamla bulten för att låta den sitta i och hålla lagret på lats i "ögglan" uppe på staken. låter den nya bulten trycka bort den gamla och det är då inget problem att montera med korglösa lager. kolv nr2 gick inte den nya bulten rakt i. alltså oavsett vilket håll jag pressade bulten ifrån så träffade den inte andra sidan riktigt 100. jag köpte sno-pro kolvar ifrån rinab i ånge. ska få en ny men de skulle ta tid. dom rekomenderade kimpex som finns i lager. men jag vill gärna ha samma piratmärke.
skulle gärna köpa orginal bara de att motorhuset i östersund (speciellt efter att anna henriksson slutat) är så sjukt otrevliga så man tror inte det är sant.
nu kanske jag driver ifrån ämnet. men jag skulle köpa ett nytt drev (lilla drevet) till skotern. på telefon hade han ett för 250kr. pirat antog jag då. när jag kom å skulle köpa det ville han ha 850kr!!!
jag fick tjata i en minut innan han (samma som jag pratade med i telefon innan) tog fram piratdrevet. nu ska jag köpa kedja och även byta de stora drevet och som tur är så passar lynx delar lika fint (BRP samma lika) så då slipper jag motorhuset!
sen har jag också för mig att köper jag brp orginal så är dom kolvarna säkert tillverkade där kring 2005 samtidigt som skotern om inte tidigare!! med materialfel på ringarna osv. eftersom omsättningen är högre på piratmarknaden så är dom kolvarna mer "nytillverkade" är jag helt ute och cyklar nu eller vad tror ni?
Jag tänkte nu när jag ändå håller på å skruva är det lika bra å fetta in lagren. nippeln har jag hittat och jag tror inte att jag med handkraft kan pressa bort en packboxs som står emot vibrationer och tempraturer osv för hand. på andra sidan vad ska jag göra för att komma åt där? någon som har telnummer eller länk till hemsida där man kunde köpa fettet som liknade brp orginal?
sen till sommaren tar jag lös hela motorn och öppnar den underifrån å byter alla lager!
nu är de vinter och det har kommit minst en halvmeter nu på tre dagar! jag vill KÖRA!