SJälva dämparen brukar slitas ner...vid den bakre fästbulten om jag inte kommer ihåg fel, men det kanske var en av fixarna till -06 =)va är det för slitage som brukar bli där?
tänker du runt infästningarna till dämparna lr?
verkar då inte vara nå glapp lr så iaf.
Är ochså på gång med förlängning från 345cm till 365cm. Går det inte att flytta boggie infästningarna bak för att få bättre attack vinkel. Har läst att många på andra sidan flyttar sin 4" bak utan att sänka ner den. Men då kan den bli svår körd på led. Jag hade stora problem med nedsänkt monoshock boggie. Den hade väldigt lätt för att överkugga.Ser bra ut Sandin, lite så jag tänkte. Även bilderna på den finska modellen verkade rätt.
Klart viktigt att kunna använda slidesen hela vägen då slitaget säkert blir värre när hk-mattan skall på.
Talade med NTC i dag och enligt dem så går det endast att förlänga min skoter till 365 sen blir det dålig geometri i boggin.
Detta har jag läst om tidigare men konstigt att det verkar fungera på den korta apexen till 345
Känndes lite för lite att gå till 365,men helt klart enklare, alternativet blir att byta boggie från en Nytro då blir det väl 383cm typ
Ola