Nya Maskiner 2010

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Har dom äns presenterat nått än? brukar inte de ske först under mitten av februari?

Men av att dömma från vad jag läst på forumen på andra sidan atlanten så är både Arctic Cat och Polaris väldigt försiktiga med att inte visa nått. Ryktas att de kommer nått riktigt stort från Polaris, i samma klass dom när ski-doo kom ut med REV chassit.
Arctic verkar oxå hålla på med nått stort.

Ska kolla runt lite så postar jag när jag hittar nått:)

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
33
Östersund
Har dom äns presenterat nått än? brukar inte de ske först under mitten av februari?

Men av att dömma från vad jag läst på forumen på andra sidan atlanten så är både Arctic Cat och Polaris väldigt försiktiga med att inte visa nått. Ryktas att de kommer nått riktigt stort från Polaris, i samma klass dom när ski-doo kom ut med REV chassit.
Arctic verkar oxå hålla på med nått stort.

Ska kolla runt lite så postar jag när jag hittar nått:)
Hehe, jag har lite insider-information om Polaris och precis som du säger så har vi något stort att vänta.

De resterande märken ska rulla på som vanligt utom arctic. Detta är jag dock inte 100% på.

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Jag har också hört om något riktigt stort från Polaris. Kan ju dock vara bara rykten, men hoppas går ju ;)

B

Biosteel

Jag hörde rykten av en ski-doo handlare att ski-doo kanske skulle komma med kompressor till deras 4taks 1200:a Hoppas att det är sant :D

tror du inte att det är ett annat företag som gör eftermarknadskompressor då? . oj vart ett riktigt långt ord :laugh:

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Jag fick nästan för mig att första bilden, på summiten, bara är gjord i något program som t e x Photoshop. Den var ju väldigt lik 09an, är man lite duktig går det fort att få den att se ut så där. Men det kan ju vara en äkta bild också, jag vet inte. Bara en tanke:)

4

426H

Jag tror arctic kommer med en ersättare till M och Crossfire. Yamaha lär väl presentera en ersättare till den gamla RX/apex, förhoppningsvis har dom lyckats banta bort 100 kg. Skidoo kanske kommer med nån ny motor, E-tec 800? Annars lär det väl inte bli så mkt nyheter därifrån.

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Arctic kommer nog med stor sannolikhet, introducera en ny Crossfire och nya M-modeller. Vilket börjar bli på tiden.

Polaris touringsegment kommer att uppgraderas rejält, och förmodligen kan vi vänta oss en ny RMK, då nuvarande modell står på absoluta toppen av dess utvecklingskurva, vilket brukar betyda att en helt ny maskin är nära.

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
e-tec 800? Isåfall kommer man drömma om en sån hela nästa vinter:p
Vad jag har hört så är 600;an bara en "test" motor innan dom ska skicka iväg 800;an för serie tillverkning, dom snacka om något sådant hos min lokala åf.

Last edited: