Åkersjön

joiene

Välkänd medlem
21 jan 2009
118
0
6
Ytterhogdal
Någon som vet hyr det är med snöläget i åkersjön. Är det stenhårt, eller finns det tillgång till lössnö?

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Någon som vet hyr det är med snöläget i åkersjön. Är det stenhårt, eller finns det tillgång till lössnö?
Klar det finns puder i Åkersjön bara man vet vart:confused: Skämt o sido grannen åker upp till helgen för att förbereda inför nästa helg så jag kan kolla med han hur föret är men det har ju snöat endel sista veckan så det är säkert bra.Åker själv upp den 30/1 och då är det alltid bra före:rolleyes: När funderar du på att åka upp och är det fler hogdalingar som ska:beer: med?

joiene

Välkänd medlem
21 jan 2009
118
0
6
Ytterhogdal
Klar det finns puder i Åkersjön bara man vet vart:confused: Skämt o sido grannen åker upp till helgen för att förbereda inför nästa helg så jag kan kolla med han hur föret är men det har ju snöat endel sista veckan så det är säkert bra.Åker själv upp den 30/1 och då är det alltid bra före:rolleyes: När funderar du på att åka upp och är det fler hogdalingar som ska:beer: med?
:beer:Funderade på lite åkning t helgan men det blir nog inget av ha r fått ett satans ryggskott:evil: Nej åker mest med folk från mora. Har aldrig varit i åkersjön men hört att det ska vara bra. Brukar mest vara i åre och grövelsjön.

tornqvist152

Aktiv medlem
9 nov 2008
82
0
6
vart bor man bäst i grövelsjön? har varit dit nån gång bara brukar bo i gördalen när vi är i de trakterna..

joiene

Välkänd medlem
21 jan 2009
118
0
6
Ytterhogdal
vart bor man bäst i grövelsjön? har varit dit nån gång bara brukar bo i gördalen när vi är i de trakterna..
Vi har stuga ca 1 mil innan grövelsjön. Ett ställe som heter floåsen.
Ang boende så ring på idre turistinfo. Lövåsgården ligger riktigt bra till för skoteråkning.:cool:

Scorpio_Racing

Välkänd medlem
29 jan 2006
772
0
16
40
Östersund
lederna var fina. Men de hjälper nog inte för dom blir sönderkörda ändå. Det är inte lika mycket snö som ifjol. Enligt mej var de för lite snö. De gick att hitta ytor längre ner där det låg snö men då får man kryssa mellan träden istället. Vi får hoppas på att de ramlar ner mer snö. Och det verkar som de gör de, de har ju trots allt snöat sen i går kväll:)

joiene

Välkänd medlem
21 jan 2009
118
0
6
Ytterhogdal
blr ev en tur v6 anser du att det är det eller måste det ner mera snö. har aldrig varit i åkersjön. Men skogsåkniing lät intressant. Är det klättring i skog? Gles eller tätt?

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Jag kom hem igår och kan säga att föret va helt suveränt!

Bland de bättre åken, och då åker jag ofta där...

Kom ytterligare 2dm under gårdagen..