Polaris 2010 smälter fram!

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Kom ihåg att Polaris separerar på race och konsumentmaskiner. Och detta ska väl vara nästa säsongs 600 Pro som jag förstår det? Om de inte har ändrat på sina rutiner så kommer ju konsumentmaskinerna inte ens ha samma design fram?
Hoppas inte att det blir så iaf då maskinen ser rå ut :rock:

Edit: Kikade på espn och ja att döma reklamfilmen så verkar det ju vara ett konsumentsläpp...
Så hoppas att de gör som skidoo och använder samma chassi till både race och vanliga maskiner.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.527
409
83
Malå/Adak
Kolla på maskinen, det där är ingen räser!!!! Styrstången rakt upp, boggipryttlar som sitter utanför/vid sidan av mattan och en oskyddad svingarm bak, den kommer inte ett varv innan nån halvgalen mottävlare petat bort halva boggin med nån styrspindel.

Av samma anledning tror jag inte på RMK-version av den boggin, stagen på utsidan mattan måste ju bromsa som fan i snön.

Kollar man på geometrin är den inte helt olik Lynx PPS-boggin, -Okopplad, lång framsving och liggande bakdämpare, dom har helt enkelt flyttat upp bakdämparen och byggt dit en baksving för att nå runt mattan.

Denna polarisboggi bör dock ha alla möjligheter att ha ganska konstant mattsträckning genom fjädringsrörelsen vilket ju är bra. Frågan är bara hur höga kammar det ryms under svingen där bak......

vitblom

Aktiv medlem
17 okt 2007
56
0
1
Kiruna
snart kommer den fram! :D

1 dag och 3 timmar kvar bara så ser man hela :) :rock:

Last edited:

värderingsmannen

Välkänd medlem
28 jan 2008
104
0
6
piteå
de är jävligt skumma bakdämpare mycke luft bak ser ut som en sånn här snow king eller va dom hette band tunneln ser ju ut att vara 40cm lång bara.Påminner om en mountainbike.

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Pratade med handlaren idag. Han sa att dom kommer hamna kring 120 trodde han.
Tydligen har polaris testat denna maskin under flera år med.
Det var ju konstigt att den inte har hamnat på bild förns nu isåfall.. När Ski-doo testade sin XP så hamnade den snabbt på bild och ut på nätet

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Det var ju konstigt att den inte har hamnat på bild förns nu isåfall.. När Ski-doo testade sin XP så hamnade den snabbt på bild och ut på nätet
Sant sant. Detta är vad jag hört och inte vad jag vet.

backlun_d

Välkänd medlem
21 mar 2008
610
0
16
Luleå
Riktigt grym maskin! dock förstår inte jag varför dom så mycket "s**t under sadeln ovanför mattan... tycker att dom borde ha gjort det så det ser "renare" ut...

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Frågan är om det är en "äkta" eller photoshoppad.
Bakdelen var ju verkligen inte snygg men ser nog ut att vara den "riktiga" även om det är "osmält snö" över boggien och ganska precis en dag kvar på den täckta bilden.

Sad but true :bawling: