Hej! Har en Lynx Enduro 500 -03. Har gått runt 620mil, men bytte packningar på rave portarna och gjorde en tabbe, skruvade inte åt raveventilen 1/10mm eller nått sånt. Jag startade och den funka hur fint som helst. Skulle köra dan efter, så startade den då och varmkörde lite, körde iväg och så håller jag gas runt 6000rpm i ett gupp, och släpper gasen så for raveventilen ner och slog i kolven som hade expanderats nu.
Bytte kolvar och skruvade åt allt som det skulle vara. Har kört 20 - 25mil funkat jävligt bra! Nu i helg så var jag i stugan och körde, så igår så körde jag efter en sjö ganska höga varv runt 7000rpm. Släppte gasen och skulle värma händerna, då motorbromsar den och är stum när jag ska dra igång den. Tänkte vafan har hänt nu då.. Men den startade efter 5sek igen, tänkte att den dränkte stiften eller nått och att magnapullen inte var i läge. Körde till stugan, var där inne ett tag. Sen när jag skulle hemmåt så körde jag om ett gäng skotrar i ganska höga varv, 7 - 8000rpm och den dog igen, dock höll jag gas denna gång.
Tänkte fan har den skurit igen! Testade dra, stumt. Väntade ett tag och då gick motorn runt igen, stog o vänta på morsan o farsan 5minuter, vi kollade på kylaren, den var normalvarm, glykolen kokade inte, öppnade locket. Cylindrarna var inte stekheta heller. Körde hem lugnt och på jämna varv, typ 6000rpm. Funkade så i 2mil, svarade bra gå gasen körde nån liten liten fullgasrepa för att kolla att den funkade och de gjorde den. Dock hörde jag nått missljud, typ vibrationer..
Har tagit isär stiften och kollat, ser ut såhär. Dock kör jag med br9es istället för br9ecs eftersom jag inte hade såna stift då.
Bestyckningen ska vara MJ 500 och PJ 15. Funkade utan problem förra året, kan tillägga att jag hade full oljetank när jag körde, så det är inte det.
PTO: http://data.fuskbugg.se/skalman01/stift 003.jpg (Med gamla kolvarna såg det konstigt ut också, typ gegga eller nått i det. Var även på denna sida som kolven gick på)
MAG: http://data.fuskbugg.se/skalman01/stift 001.jpg
Blir inte klok på detta... Kan den ta in vatten nånstans? Kan tillägga att insugningsgummina är bytta förra säsongen, båda packboxarna på veven är bytta. Nytt fett i vevlagrena och har gått igenom vevhuset och vattenpumpen.
/Max
Bytte kolvar och skruvade åt allt som det skulle vara. Har kört 20 - 25mil funkat jävligt bra! Nu i helg så var jag i stugan och körde, så igår så körde jag efter en sjö ganska höga varv runt 7000rpm. Släppte gasen och skulle värma händerna, då motorbromsar den och är stum när jag ska dra igång den. Tänkte vafan har hänt nu då.. Men den startade efter 5sek igen, tänkte att den dränkte stiften eller nått och att magnapullen inte var i läge. Körde till stugan, var där inne ett tag. Sen när jag skulle hemmåt så körde jag om ett gäng skotrar i ganska höga varv, 7 - 8000rpm och den dog igen, dock höll jag gas denna gång.
Tänkte fan har den skurit igen! Testade dra, stumt. Väntade ett tag och då gick motorn runt igen, stog o vänta på morsan o farsan 5minuter, vi kollade på kylaren, den var normalvarm, glykolen kokade inte, öppnade locket. Cylindrarna var inte stekheta heller. Körde hem lugnt och på jämna varv, typ 6000rpm. Funkade så i 2mil, svarade bra gå gasen körde nån liten liten fullgasrepa för att kolla att den funkade och de gjorde den. Dock hörde jag nått missljud, typ vibrationer..
Har tagit isär stiften och kollat, ser ut såhär. Dock kör jag med br9es istället för br9ecs eftersom jag inte hade såna stift då.
Bestyckningen ska vara MJ 500 och PJ 15. Funkade utan problem förra året, kan tillägga att jag hade full oljetank när jag körde, så det är inte det.
PTO: http://data.fuskbugg.se/skalman01/stift 003.jpg (Med gamla kolvarna såg det konstigt ut också, typ gegga eller nått i det. Var även på denna sida som kolven gick på)
MAG: http://data.fuskbugg.se/skalman01/stift 001.jpg
Blir inte klok på detta... Kan den ta in vatten nånstans? Kan tillägga att insugningsgummina är bytta förra säsongen, båda packboxarna på veven är bytta. Nytt fett i vevlagrena och har gått igenom vevhuset och vattenpumpen.
/Max