Mera skoterförbud i Riksgränsen

jocke_91

Välkänd medlem
12 feb 2008
499
0
16
Nyland
men det är väll fan bättre att dom drar skidspåret en bit ifrån skoter spåret ist så blir inte dom sönder körda. trofan att dom blir dålig när dom drar dom mitt i skoter spåret!?

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
jag har röstat med, alltså nu blev jag riktigt irriterad på dessa "skidåkare" usch usch, förbannat vad arg jag blir. dra spåren någon annanstans annars får dom väl åka i djupsnön då?

4

426H

Fattar inte hur majoriteten kan rösta på ja till förbud? Är det felröstningar???
Ja knappen sitter ju rakt ovanför nej och Nej knappen sitter ju bredvid ja. Lätt att välja fel? :confused: Har väldigt svårt att tro att NSD:s läsarkrets har blivit skoterfientliga?

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Förbudsivrarna är många nu för tiden. Har varit problem i flera i i Gränsen då folk skitit i dom mest grundläggande reglerana, iaf om man får tro andra. Har aldrig själv varit där uppe och kört.

Men stämmer det kan man förstå att folk blir irriterade och som vanligt så blir det ju förbud för någon annan åtgärd kan man inte göra... Märkväl att dom också endast vill ha det på våren... Resten av tiden duger skoteråkarna hur bra som helst.

Förbannat märklig attityd.

hadda

Välkänd medlem
7 sept 2008
424
0
16
Njurunda
man ska göra som en kompis till mig gjorde de va en skidåkare som hytta åt han å polarn tvärnita å backa tillbaks till skidåkarn som stanna då klev han av skotern och ställde sig på skidan och togtag i skidspetsen och knäckte skidan på mitten eller bägge skidorna på mitten och sedan for han iväg!! snacka om iskallt

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Precis iskall lösning, hur d***** smart var det då ?

Vet en skidåkare som slet av en förare från skotern när han körde på skidspåret.
Killen sket i princip ner sig.

Det däremot är helt d***** rätt vafan hade han med skotern där att göra.

maqqe17

Välkänd medlem
18 aug 2008
492
1
16
Skellefte
Haha, en liknande sak hände för min farsa när han var å körde i skidspåret. (lite oftopic nu kanske) Han träffade en skidåkare där som vart så förbannad att han var på väg att ringa polisen! Fast mitt uppe i utskällningen lyckades far påpeka att han var där och drog upp skidspåret. Haha lagom ägd han blev då, kanske inte de första man tänker på eftersom han körde en kort et340 men :cool:

Nu är det grymt jämnt i omröstningen..
Ja: 632 röster (50%)

Nej: 640 röster (50%)

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Tror knappast den där omröstningen leder till något. Tyvärr. Att förbjuda andra än svensa medborgare att köra skoter skulle nog hjälpa en del däremot.

R

Robin

Tror knappast den där omröstningen leder till något. Tyvärr. Att förbjuda andra än svensa medborgare att köra skoter skulle nog hjälpa en del däremot.
Leder till något gör den inte men det är på alla sätt och vis bra att visa våran åsikt i sådana här frågor.