Varning för shop.mcafee.com

GeK

Välkänd medlem
1 jan 2000
593
3
18
Stockholm, kör i norra dalarna
Försökte köpa antivirus på shop.mcafee.com som lutade med meddelandet "Please try later. Call xxx-xxx-xxx if you feel this is incorrect", och ingen leverans. Naturligtvis drog dom stålarna på VISA:t och nu sitter dom bara och snick-snackar i telefon, "vi ser inget, är du säker...".
 
R

Robin

Har använt Mcafee förut utan problem, dock köpte jag programmet i butik och har nog varit de virusprogram som funkat bäst för mig.

Synd för dig att det blir sådär.
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Kontakta kortföretaget så hjälper de dig att få tillbaka pengarna.
 
B

Biosteel

gör som jag använd linux så behöver du inget virusprogram det slöar sönder datorn och är nått som tillkom sen vissa användare med dålig karaktär och för mycket kunskap började pyssla. nej du linux e grejjer
 
6

600xrs

Jag tror att du kan känna dig lugn, McAfee har varit med i branchen i 100år. Det är ett seriöst företag, och du kommer få pengarna tillbaka.

Kontaktat svenska supporten eller amerikanska?
 

Woodlauncher

Välkänd medlem
1 nov 2007
178
0
6
gör som jag använd linux så behöver du inget virusprogram det slöar sönder datorn och är nått som tillkom sen vissa användare med dålig karaktär och för mycket kunskap började pyssla. nej du linux e grejjer
Asså, använder du Norton eller? Tex AVG Antivirus slöar inte ner datorn ett skit och jag tror inte trådskaparen orkar lära sig ett nytt operativsystem. Förresten så är Ubuntu (vilket är det lättaste) segare än Windows XP.
 
B

Biosteel

Asså, använder du Norton eller? Tex AVG Antivirus slöar inte ner datorn ett skit och jag tror inte trådskaparen orkar lära sig ett nytt operativsystem. Förresten så är Ubuntu (vilket är det lättaste) segare än Windows XP.

jaha då va det en sm va ute och cyklade igen. och nej ubuntu är inte segare än xp dröm vidare:hahaha:eek:ch ett antivirus program slöar ju bra mycket på en dator de trodde jag alla visste såhär runt 2009 men ja alltid möter man nått rötägg:rolleyes:
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Försökte köpa antivirus på shop.mcafee.com som lutade med meddelandet "Please try later. Call xxx-xxx-xxx if you feel this is incorrect", och ingen leverans. Naturligtvis drog dom stålarna på VISA:t och nu sitter dom bara och snick-snackar i telefon, "vi ser inget, är du säker...".
Kontakta företaget genom epost eller telefon, ev kan du kolla vad din bank kan göra åt den ogiltiga dragningen. Och sen går du in på http://www.avast.com/ och tankar deras gratis hemma version (finns på svenska). Det som krävs är du aktiverar och får en licens efter 60 dagar men aktiveringen är helt gratis, har gjort det många många gånger :)
 
Last edited:

GeK

Välkänd medlem
1 jan 2000
593
3
18
Stockholm, kör i norra dalarna
Löste sig tillslut, fick leveransen "ur det blå", ingen på svenska McAfee supporten visste något innan det dök upp. Kan f.ö. meddela att jag inte varit med om en så jobbig produkt att installera, när den väl är installerad finns det inga inställningar eller möjlighet att tillfälligt stänga av över huvud taget, kommer aldrig köpa McAfee igen.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Norton 360 är det bästa som finns.
Har aldrig varit med om så lättanvänt program.
Och nej, jag kunde inte bry mig mindre om prestanda. Har redan prestanda så det räcker. Evig licens, arrrrrr.
 

Nikki_sixx

Aktiv medlem
3 jan 2008
56
0
1
Hudiksvall
Jag använder NOD 32 jag, tar inte lika mycket effekt som norton och funkar väldigt bra. Men norton funkade ju också mycket bra när jag hade det. Kände bara för att testa nägot annat.
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
jaha då va det en sm va ute och cyklade igen. och nej ubuntu är inte segare än xp dröm vidare:hahaha:eek:ch ett antivirus program slöar ju bra mycket på en dator de trodde jag alla visste såhär runt 2009 men ja alltid möter man nått rötägg:rolleyes:
Vad har du använt för något antivirus program? AVG tar knappt någon prestanda och om du märker skillnad när du använder det så köp ny dator :hahaha:

1TB bärbar HD går idag på under 1000kr

Jag har slutat använda dessa anti-virus program. Klarat mig fint nu i snart 2år.
Gör säkerhets back-up ist varjegång jag stänger av datorn.
Får man fråga varför du kör utan?
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
1TB bärbar HD går idag på under 1000kr

Jag har slutat använda dessa anti-virus program. Klarat mig fint nu i snart 2år.
Gör säkerhets back-up ist varjegång jag stänger av datorn.
Hur vet du att du klarat dig? Virus angrepp visar sig sällen i form av en stor dödskalle som poppar upp på skärmen följt av att datorn tvärdör. Oftast handlar det om dolda tjänster som fjärrstyrning av datorn och insamlande av privata uppgifter, va man gör på datorn och liknande. Nu märker man iofs om någon helt plötsligt tar över datorn men även om det inte hänt så finns det ju inget som säger att du i själva verket har ett antal vilande virus i ditt system...

Men backupen är väldigt smart ändå för skulle du få nått tjall på systemet har du redan allt sparat så då är det ju bara att blåsa det gamla och installera nytt.
 
D

Deleted member 9532

Jag har inte haft virusprogrammet och brandväggen igång nu på 6 månader...Och inga virus har jag...Alla har sitt eget sätt.

För det mesta handlar det om att se upp för .exe filer... T.ex. dessa sjuka msn-virus... En länk skickas till dig där den frågar om det är du på bilden, men när du klickar på länken är det en .exe-fil... Nått grundläggande som alla borde veta...



P.S. Får jag fråga hur tidslinjen var på detta köp? Alltså från beställning till leverans?