Projekt: Yamaha RS Vector

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
såg ju vad som hände med MM 700an. Coolt projektet va de, synd de aldrig blev klart.

Men man får väll hoppas denna blir klar innan du plockar isär den igen, grymt fina planer iaf=)

Gunde

Välkänd medlem
1 jan 2000
775
4
18
Luleå
52mm Turbotronics dump! :eviltongue::rock:

braaaap phyyyycch mwaaaaap phyyyyyyycch :rolleyes:
Sen att jag har 3" hela vägen från turbon gör ju inte saken bättre.

Kommer stå still i C:A 4 veckor nu igen :(
52mm kolv eller vad menar du?? Har man för stor "dump" kan man tappa mycke respons då du "tömmer" systemet och turbon nästan stannar..
Å jag vet nu inte vad du ska ladda men man får ingen "rallypys" på 0.8-1kg tryck....

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Ett projekt blir väl aldrig klart, man hittar ju alltid nya saker att göra och förbättra.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Trices. Nej, klart ett projekt aldrig blir klart. Men däremot så kommer man nån gång till en "gräns" där det kan klassas som "klart", fast man ändå självklart kan fortsätta bygga.

Förra skotern skruvade han ju isär och sålde i delar innan den blev kördudlig. Denna maskin lär väll inte bli klar förän vintern är slut om han måste vänta så länge på delarna.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
52mm kolv.
Ska inte vara några problem då han innan kört med denna setup 150mil.

K-len, snart kommer en jäkla massa delar trilla in. ;)

MM700n skrota jag av diverse anledningar. Bla skar den under påsk.
Vilket fick mig o tappa suget, sen även i förmån för detta projekt.

Nog om de. Får skylla på att jag är hemma 1 helg i månaden o inte har något Garage här uppe :(

R

Robin

Blir svårt att få ihop skotern på 2 helger tills vintern börjar (vilket enligt din infaller i Jan) ;D
Vi vill ju inte se yttligare en vinter med under 10mil på mätaren, kom ihåg att Riksgränsen träffen närmar sig :)

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Någon som vet vart man kan få tag på gelbatterier? (lättvikts)
Mercedes hade ett "hjälp" batteri på sina bilar tidigare, på karossmodell W211, stort som ett vanligt skoterbatteri och det är av Gel typen. Vet inte vad dom kostar idag men sist ja kolla så runt 1000:- lappen. Vet inte om det är nå lättvikt men du kan ju kolla upp det iaf!

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
5amp timmar ungefär.

Inte så hemma på batterier, men den ska bara behöva starta ner till c:a 20minus. Annars kan jag lika gärna sitta inne.

Men den ska häller inte ladda ur efter man försökt starta i 5sek.

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
MC-batterier är grejen, lyckades ett batteri överleva 3 år med mig och en massa hopp så överlever den nog en skotersesong ;)