Historien om denna skoter kan göras lång men jag ska göra den kort så ni inte tröttnar direkt
Skotern började sina dagar 1987, då var det en svart Polaris Indy 400, 307 lång, så var den ända fram till 2008 då den hade börjat moddas, då satt det cross styre och hemmabyggd styrhöjare på den, detta hamnade där 07 vill jag minnas, men då polare började ha värre maskiner tyckte man ju att skotern man hade haft sen man var 14 var lite tråkig, så en blocket skådades dagligen men kontot sa ifrån, någon rolig skoter skulle det inte bli, så vad skulle man göra då? bara hänga läpp? ONEJ, här smides det planer, men dom skulle komma lite eftersom, först på listan var att lura ögat att tro de var nått coolt
Före, ful som stryk, tur de blev en dålig bild
sådärja, genast trevligare, plasten köptes i Dalarna, förövrigt inte rätt regnr där på bilden
Syns det att det är en Indy 400 från 1987?
tunneln byggde jag och en kusin om från scratsh, enda mallen var en dygnsur fulklippt kartongbit, så där blev resultatet, rätt bra för att va first try
sedan tillkom även en Camoplast BRP matta med 32mm kammar, skotern blev underbar att köra motför med gamla mattan som var SKROT
Så nu var det ju som dags för version två
* Bukskydd
* Lyktskydd i nån cool färg
* omlackd lyftbåge och galler
* ny ruta
* byta motor till Polaris 6-800
* Bygga om framvagnen med längre dämpare, förlängda paralellstag och styrstag och modifierade trailingarmar
* montera en hemmabyggd kopia av Xpert boggien, kommer byta skenor till då den ska förlängas
* bygga om tunneln, blir som nu fast lite mindre lutning och längre
* byta till 7 kuggars drivhjul
* byta matta till 345/38/44
* bygga ny styrhöjjare för att kunna montera mitt Fatbar styre
Lite kanske
* Pyramidchassi med stora genomskinliga REV tanken
* plasta om huv för att kunna ha pyramiden
Skotern ska stå klar till sommaren 2010 var tanken, går de vägen hade jag tänkt ställa upp i Hawaii Snowmobile på Motorveckan i Lycksele, om det blir så får vi se, den ska dock bada ett par vändor
Skotern började sina dagar 1987, då var det en svart Polaris Indy 400, 307 lång, så var den ända fram till 2008 då den hade börjat moddas, då satt det cross styre och hemmabyggd styrhöjare på den, detta hamnade där 07 vill jag minnas, men då polare började ha värre maskiner tyckte man ju att skotern man hade haft sen man var 14 var lite tråkig, så en blocket skådades dagligen men kontot sa ifrån, någon rolig skoter skulle det inte bli, så vad skulle man göra då? bara hänga läpp? ONEJ, här smides det planer, men dom skulle komma lite eftersom, först på listan var att lura ögat att tro de var nått coolt
Före, ful som stryk, tur de blev en dålig bild
sådärja, genast trevligare, plasten köptes i Dalarna, förövrigt inte rätt regnr där på bilden
Syns det att det är en Indy 400 från 1987?
tunneln byggde jag och en kusin om från scratsh, enda mallen var en dygnsur fulklippt kartongbit, så där blev resultatet, rätt bra för att va first try
sedan tillkom även en Camoplast BRP matta med 32mm kammar, skotern blev underbar att köra motför med gamla mattan som var SKROT
Så nu var det ju som dags för version två
* Bukskydd
* Lyktskydd i nån cool färg
* omlackd lyftbåge och galler
* ny ruta
* byta motor till Polaris 6-800
* Bygga om framvagnen med längre dämpare, förlängda paralellstag och styrstag och modifierade trailingarmar
* montera en hemmabyggd kopia av Xpert boggien, kommer byta skenor till då den ska förlängas
* bygga om tunneln, blir som nu fast lite mindre lutning och längre
* byta till 7 kuggars drivhjul
* byta matta till 345/38/44
* bygga ny styrhöjjare för att kunna montera mitt Fatbar styre
Lite kanske
* Pyramidchassi med stora genomskinliga REV tanken
* plasta om huv för att kunna ha pyramiden
Skotern ska stå klar till sommaren 2010 var tanken, går de vägen hade jag tänkt ställa upp i Hawaii Snowmobile på Motorveckan i Lycksele, om det blir så får vi se, den ska dock bada ett par vändor