Projekt: M1000 turbo

Gleeen

Medlem
2 jul 2009
30
0
6
Jokkmokk
Efter aldeles för mycke fritid och för stort skotersug har jag beslutat mig för att montera turbo på min M1000-09a!

Sitter nu monterat ett NOS lustgas system, men de ska rivas lös å ev säljas! Eller varför inte ha båda?:rock:

Jag kommer INTE köpa ett färdigt kitt, då svenska staten vill ha sin del av priset!:stupid: Så de blir alltså att bygga ihop ett eget runt en Garrett turbo!

Skotern ska börja rivas till helgen för min Boondockerbox för turbo levererades hem till mig idag:)

Ursäkta om de ser rörigt ut, men ja är ingen forum nötare:laugh:

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Kommer helt klart att bli grymt!! :D Angående att bygga ett eget turbo system borde du prata med turbomountain här på forumet då han har byggt ett eget turbo system till sin M7/M8T :)

Gleeen

Medlem
2 jul 2009
30
0
6
Jokkmokk
Då var kvälls meket färdigt för idag, har nu plockat lös lustgas kittet och slaktat halva skotern....bilder mm kommer i morgon.

Tog även en titt på min efi box...självklart hade man fått fel kablar, så nu vare bara beställa en gång till:bawling:

Gleeen

Medlem
2 jul 2009
30
0
6
Jokkmokk
Tja...här händer de inte så mycke för tillfället...några bilder finns på:

http://www.pixbox.se/alb_show_id1118537_page0.html

Har ej hunnit böra bygga på något än:bawling: så nu nyss beställde jag ett färdigt kitt istället, vill inte vara utan skoter i vinter:hmmmm:

Blev ett från Boondocker+ lite extra grejjor, så när de dyker upp om ca en månad blir de kanske mer fart här också!

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Ett MONSTER!
Var väl en M1000 Turbo som Chris Burandt körde för ett tag sedan?
"It is THE most ridiculous sled I've ever ridden" som han säger i Chris Burandt Backcountry Adventures :D

Filmer!

Gleeen

Medlem
2 jul 2009
30
0
6
Jokkmokk
Tack å bock för alla komentarer! joo en film ska ja försöka fixa! dom ja har är inte nå vidare bra!:sad2: kommer senare