Första riktig provkörningen skedde idag. Har varit en del trassel med motorövervakningen. Var in till ÅF och körde med diagnosmodul. Där visades en hel radda fel varav knacksensorn var ett. Fanns även för "high motor temp" och "RPM overload", varav det senare iaf är helt orimligt då jag innan dess inte varvat över 5000 varv :nono: Tipset blev att prova byta tillbaka till orginaltoppen i hopp om att godsets tjocklek i Cudneytoppen på någe vis skulle stört sensorn. I instruktionerna för montering står det att man skall sätta lite locktite under sensorn, vilket jag också gjort. Såg, nu i efterhand, på DooTalk att ett tips också var att kika om ECM:en var uppdaterad. Hmmmm, stod också om att tempgivaren kunde lösa ut vid lång varmkörning med stillastående maskin... Det var ju så felet debuterade för min del :suspicious:
Efter att ha nollat larmen, hos ÅF, och kort provkörning så skedde hemfärd med ett leende på läpparna. Avlastning från släp och på med utrustning för körning! Hann.....50 meter innan det pep till och lampan började blinka igen. Ridå.
Jaja, goda råd är ju dyra och man börjar ju bli lite småsugen på att stumma runt så jag provade iaf att montera tillbaka orginaltoppen och ihop med grejerna igen... Och se på f-n nu lirar det hur bra som helst och lampan slutade blinka!
Intrycket skall ju tas med en hel nypa salt än, men trailportningen, DJ-kitet och Boysen Reedsen har gjort ett rappt gassvar ännu rappare. Man är ju en smula ängslig att dra på nu under inkörning, innan justering i bänken är gjord, men vid gaspådrag så kastas rpm upp till +8000 varv. Inte hållit stumt i pudret nån längre sträcka men det känns verkligen lovande. Vad som däremot hanns med att konstatera är att det är ordentlig skillnad på orginalskidorna mot SLP PP, till de senares fördel.
Fortsättning följer....
REV Renegade 800X Optimal edition :biggrin1: