Prenumeranter?

Är du prenumerant på tidningen Snowmobile?

• Ja, självklart!

Röster: 44 38,6%
  • Nej, av någon anledning är det inte så.

Röster: 70 61,4%

• Totalt antal som röstat
    114
  • Poll closed .

LtNil

Välkänd medlem
3 nov 2008
563
0
16
Boden
prenumererar inte. köper lösnummer sporadiskt.

1. Meckarskola är en mycket bra idé
2. Atv är ok, målgruppen är nog väldigt lik.
3. måste det finnas en papperstidning? kanske webb-utgåva är tillräckligt? med rätt marknadsföring så skulle man nog klara det. Miljömässigt bättre, mer kostnadseffektivt?. en viss omställningstid för många men det har funkat för andra "nisch-tidningar".
4.Beg-tester skulle också vara bra.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Bra av dig/er från tidningen att vara delaktiga på detta Forum också.

Det inger förtroende och förståelse.

Även en del respekt!

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
prenumererar inte. köper lösnummer sporadiskt.

1. Meckarskola är en mycket bra idé
2. Atv är ok, målgruppen är nog väldigt lik.
3. måste det finnas en papperstidning? kanske webb-utgåva är tillräckligt? med rätt marknadsföring så skulle man nog klara det. Miljömässigt bättre, mer kostnadseffektivt?. en viss omställningstid för många men det har funkat för andra "nisch-tidningar".
4.Beg-tester skulle också vara bra.

de finns vell även på nätet alla artiklar och om man vill så går de ju att prenumera på endast internet upplagan eller så båda delar om man vill. jag själv har hellre endast tidningen och kan tycka de är skönare å läsa en artikel i tidningen en på dator. men dom andra förslagen tycker ja är bra

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
de finns vell även på nätet alla artiklar och om man vill så går de ju att prenumera på endast internet upplagan eller så båda delar om man vill. jag själv har hellre endast tidningen och kan tycka de är skönare å läsa en artikel i tidningen en på dator. men dom andra förslagen tycker ja är bra

Notera att den som prenumererar på tidningen också får den digitala tidningen, om man betalar för internetdelen så kommer man åt att läsa alla artiklar som annars är låsta, typ långtestbloggarna mm. Dock inte den digitala tidningen.

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Har haft tidningen sen ja jag mins inte men det är några år iaf.
Har haft online versionen sen den kom.

1. Jag håller med om att ett "fett mitt i sommaren nummer" skulle sitta fint.
2. Senaste numret hade ett fint Åkersjön reppotage såna vill man läsa om!!!

Jag håller med om att ett begagnat test skulle va trevligt, dom flesta får inte möjligheten att köpa sig en ny skoter tyvärr.

Resten av mina idéer tar jag via mail :)

I övrigt är tidningen ren och fin att fyrhjulingarna ligger med i samma tidning gillar iaf jag, man slipper köpa sig en till tidning.

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Vi kan lägga upp en möjlighet att beställa ett eller två sommarnummer, så vi har lite tid på oss att finansiera det, funkar det?

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Vi kan lägga upp en möjlighet att beställa ett eller två sommarnummer, så vi har lite tid på oss att finansiera det, funkar det?
Optimism:
Självklart! Var betalar man?

Pessimism:
Men... kom ihåg att vi är ca 10-20 personer som visar intresse här i denna tråd. Alla som hänger här är helt tok-skoterintresserade, inkl jag. Vi är minsann inte svårövertalade. Men resten då? Lösnummerköparna? Alla prenumeranter som (gud förbjude) INTE använder forumet. Hur ska ni veta att dom är intresserade av att beställa ett sommarnummer? :confused:

Lurigt. :hmmmm2:

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Optimism:
Självklart! Var betalar man?

Pessimism:
Men... kom ihåg att vi är ca 10-20 personer som visar intresse här i denna tråd. Alla som hänger här är helt tok-skoterintresserade, inkl jag. Vi är minsann inte svårövertalade. Men resten då? Lösnummerköparna? Alla prenumeranter som (gud förbjude) INTE använder forumet. Hur ska ni veta att dom är intresserade av att beställa ett sommarnummer? :confused:

Lurigt. :hmmmm2:

Detta är exakt de frågor vi brottas med... Jag tror iden är bra, så vi ska se om vi kan finna en lösning på finansieringen...

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Jag tar den direkt, bättre med ett fetare nummer än 2.

Lägg en kort undersökning i tidningen med en mailadress dit man kan skicka sitt JA om man är intresserad.

Ett sommarnummer skulle kunna innehålla servicetips, förbättringar och självklart fina midvinterbilder med "skoters" på.

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Mycket tips och idéer här. Ang. ATV så förstår jag inte syftet med att det skall tas bort för det är ju inte alltför svårt att göra som jag gör; bläddra förbi ;) Sen är det ju också som Silly Bear sa: Långt ifrån alla har råd med en sprillans skoter (t ex jag). Så beg tester skulle vara mycket välkomnat. Sen skulle man kunna ta en titt igenom forumet på ämnen som är mycket diskuterade och kanske göra en artikel om det? T ex "Varför rasar Rotax Serie-3 motorer?"-tråden. Men många svar finns ju i forumet (det är det ju till för), men skulle det hamna på papper så skulle nog mycket fler skotermänniskor bli klokare. :hmmmm:

Och veteranmänniska som jag är så tycker jag det är bra att det kommer artiklar då och då om någon gammal kultskoter. :beer:

Bara lite tankar från mig. :hello:

TBear

Välkänd medlem
21 dec 2007
540
1
18
Örnsköldsvik

Sign me up!

Beg tester på Pulkor skulle juh vara intressant också!
Inte så kul att köpa en pulka för x tusen som är riktigt fin vid ett första test, men sen efter 100 mil efter ojämna leder så är det massa saker som gått sönder!

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
Dels för att jag tycker att det är intressant, men även för att jag använder forumet såpass mycket och känner att jag borde sponsra det på något vis, är jag nu nätprenumerant :)

4

426H

Jag är prenumerant. Saknar lite teknikartiklar som ni hade för några år sedan. Tror det var Tord Sundström som var författaren.
Annars tycker jag det är roligast att läsa tester av nya maskiner och resereportage. Gamla maskiner/begtest är ointressant för mig. Bra att ni vågar vara kritiska när det är något ni inte gillar med en maskin, läser även en del amerikanska skotertidningar och där får man en känsla att dom är väldigt rädda att förlora annonspengar om dom skulle kritisera. Ibland tycker jag ni kan gå ett steg längre och föreslå modifieringar på skotrar som inte funkar riktigt bra från fabrik. Tycker i alla fall att snowmobile är bästa skotertidningen i sverige!

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.865
110
63
Skellefteå
Prenumerant här också. Håller definitivt med om att minst ett sommarnummer borde komma ut. Betalar gärna lite mer för det. Tycker däremot det är lite saftigt att ta 179kr för nätupplagan. Det enda som för mig är interessant på nättidningen är långtestarna och jag betalar inte 179 bara för det. Skulle däremot betala 50 spänn extra på den vanliga tidningen om jag fick långtestarna "på köpet". Håller med 462H om mer teknikartiklar. Varför inte höra med Tord Sundström, Bosse Strandberg etc. Tikkas dynotester har jag lite synpunkter på: Jag ser hellre fler dynotester på vanliga skotrar än alla dessa turbo 2t och kompressormatade. Dessa specialskotrar äger ju bara en handfull högst, medan konsument skotrar äger ju de allra flesta. När tikka ändå är igång så skulle det vara nice med olika tester mellan eftermarknads prylar. Tex vilken topp ger mest effekt på en Rotax 800R, RK Tek eller Cudney etc. Gärna också någon test mellan alla variatorkit som finns. Det är ju något som de allra flesta köper. Layouten har blivit mycket bättre men fortfarande är det ju en bit kvar till tex "Åka Skidor". Det känns bra att ni i min mening är hyfsat objektiva i era tester. Ibland när man läser en konkurerande tidning med säte lite längre söderut blir man mörkrädd... Sådär, nu fick jag skriva av mig lite. Citerar 426H: Tycker i alla fall att snowmobile är bästa skotertidningen i sverige!

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Det vore enkelt att höja priset med 50kr för alla, och då ingår allt, men vi är inte säkra på att det skulle uppskattas hos alla läsare...