Prenumeranter?

Är du prenumerant på tidningen Snowmobile?

• Ja, självklart!

Röster: 44 38,6%
  • Nej, av någon anledning är det inte så.

Röster: 70 61,4%

• Totalt antal som röstat
    114
  • Poll closed .

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Efter en omprioritering av mina resurser (valde bort ett besök hos frisören) kan nu även jag kalla mig prenumerant av pappersupplagan :)

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Nordland,

Dividera antalet nätprenumeranter med det totala antalet prenumeranter.
Detta borde ju ge dig en procentsats på hur många utav det totala antalet prenumeranter som även har nätprenumeration?

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Priset på tidningen har inte höjts på senaste åren, vi skissar just nu på en liten höjning som innebär att alla får tillgång till allt.

LtNil

Välkänd medlem
3 nov 2008
563
0
16
Boden
Kom på en sak till som skulle vara bra för mig som köper begagnade skotrar.

*listpriser på skotrar liknande som finns till bilar i t ex aftonbladet (typ: så här mycket är din skoter värd:

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Efter en omprioritering av mina resurser (valde bort ett besök hos frisören) kan nu även jag kalla mig prenumerant av pappersupplagan :)
Kanon, ja mer pengar än så är det faktiskt inte, man får helt enkelt prioritera lite.
Man får tidningen före butikerna och har bläddrat igenom den innan middagen den dagen :)

J0nas

Medlem
2 nov 2008
40
0
1
Enklast vore om ni helt enkelt bifogar en sån där liten "prenumerationslapp" i ett nummer (alla nummer?;)), där man erbjuds en sommarupplaga av Snowmobile. Alla som fyller i och skickar in lappen får 1-2 sommar utgåvor för x antal kronor (den sommaren).

Ni kan även skriva på "lappen" att en förutsättning för att sommar numret ska komma ut är att nog många köper/beställer det!?

Mvh

Jonas

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Enklast vore om ni helt enkelt bifogar en sån där liten "prenumerationslapp" i ett nummer (alla nummer?;)), där man erbjuds en sommarupplaga av Snowmobile. Alla som fyller i och skickar in lappen får 1-2 sommar utgåvor för x antal kronor (den sommaren).

Ni kan även skriva på "lappen" att en förutsättning för att sommar numret ska komma ut är att nog många köper/beställer det!?

Mvh

Jonas
tack Jonas, vi har resonerat i de banorna... Men det sista hade vi missat...

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Inte premunant då jag kan läsa de gratis på bibliteket! :rolleyes:

Ibland händer det att jag köper tidningen, men som någon skrev tidigare, de äldre är bättre då de är mer "tekniskt relaterade" artiklar.

Nytester osv. intresserar mig inte ett dugg! ;)
(Finns tillräckligt med skit o läsa om dom här på forumet)

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Mera TEKNIK.

Saknar lite teknikartiklar som ni hade för några år sedan.
Tror det var Tord Sundström som var författaren.
Tycker att ni kan gå ett steg längre och föreslå modifieringar på skotrar som inte funkar riktigt bra från fabrik.
Håller med 462H om mer teknikartiklar.
Varför inte höra med Tord Sundström, Bosse Strandberg etc.
Tikkas dynotester har jag lite synpunkter på: Jag ser hellre fler dynotester på vanliga skotrar än alla dessa turbo 2t och kompressormatade.
Dessa specialskotrar äger ju bara en handfull högst, medan konsument skotrar äger ju de allra flesta.
När tikka ändå är igång så skulle det vara nice med olika tester mellan eftermarknads prylar.
Tex vilken topp ger mest effekt på en Rotax 800R, RK Tek eller Cudney etc.
Gärna också någon test mellan alla variatorkit som finns.
Det är ju något som de allra flesta köper.
Som någon skrev tidigare, de äldre tidningarna är bättre då de har mer "tekniskt relaterade" artiklar.
Alldeles för lite Djuplodande Teknik i tidningen tycker jag.

På något sätt börjar tidningen numera att kännas som ett snyggt omslagspapper med litet/tunt innehåll...
Tyvärr !! :(

Jag upplever också tyvärr att siktet på tidningens målgrupp har förändrats och att ålderskategorin medvetet har förskjutits gentemot en yngre köpekrets...

.

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Sv: Mera TEKNIK.

På något sätt börjar tidningen numera att kännas som ett snyggt omslagspapper med litet/tunt innehåll...

Jag upplever också tyvärr att siktet på tidningens målgrupp har förändrats och att ålderskategorin medvetet har förskjutits gentemot en yngre köpekrets...

.
så känner även jag, kan katergorisera Våra tre stora tidningar här i sverige i åldersklasser:
SR 3-18år
SM 18-30år
SS 30-70år
någon som tycker något liknande?

Linkan78

Aktiv medlem
24 mar 2009
52
0
1
Luleå

så känner även jag, kan katergorisera Våra tre stora tidningar här i sverige i åldersklasser:
SR 3-18år
SM 18-30år
SS 30-70år
någon som tycker något liknande?
Ja förstår vad du menar, vill dock inte strikt kategorisera in i fack av ålder men ungefär åt det hållet. Alla tidningar har väl sina intressanta delar men snowmobile har det innehållet som intresserar mig mest som helhet. Faller dock precis inom din ram för ålder på SM. :hello: Kommer dock fortsättningsvis fortsätta läsa denna tidning även nästa år:p

Linkan78

Aktiv medlem
24 mar 2009
52
0
1
Luleå

Teknikdelen hade kunnat förbättras en hel del. projekt kan man även läras sig en hel del, se andras lösningar mm.
Vet inte 100% hur försäljningen ligger mellan dom 3 tidningarna men tror:

1. SR
2. SM
3. SS

Mest yngre delen som läser SR, säljer den bäst så kanske det sneglas åt det hållet och tas efter? Kanske det du du syftade på? Tror förbättrad upplaga skulle kunna uppnås med mera teknik, projekt mm. Inte styling, kläder, hur man ser coolast ut mm. Kanske en poll i vad dom flesta vill se mer av i tidningen?

Bara en fundering från min sida.

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare

Ja förstår vad du menar, vill dock inte strikt kategorisera in i fack av ålder men ungefär åt det hållet. Alla tidningar har väl sina intressanta delar men snowmobile har det innehållet som intresserar mig mest som helhet. Faller dock precis inom din ram för ålder på SM. :hello: Kommer dock fortsättningsvis fortsätta läsa denna tidning även nästa år:p
är mer CA år ;) för jag har läst SS och SM bra mycket längre än vad dom där åldrarna jag skrev upp :p

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Jag är en nöjd prenumerant och har prenumererat på alla skotertidningar till och från.
Men har nu fasnat för Snowmobile.
Tycker själv att det är toppen när tidningen kommer.Man krypa ner i soffan och koppla av med den.:hello:

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå
Men jag inbillar mig att kundgruppen blir större,
Köper jag en skotertidning vill jag läsa om skotrar. Vill jag läsa något annat köper jag en tidning om det...

Är inte prenumerant men köper lösnummer då och då när innehållet intresserar mig. Skulle det visa sig att det började smyga sig in 10% ATV i tidningen så skulle jag bli än mer tveksam till att prenumerera.

Ni säger att i så fall skulle ni utöka med ATV-sidorna. Jag säger - lägg krutet på skotrarna i stället. Inget är så bra att det inte går att förbättra.

Jämför dagens bensinstationer. De har totalt frångått sin ursprungliga affärsverksamhet. Gå in på Statoil och be om ett oljefilter till en BMW 523i. Inte en chans att dom har det hemma. Men 5 sorters mjölk, 14 olika smörgåspålägg och korv i alla former och färger. Man blir bara så förbannad när man behöver något efter att Biltema/Meconomen/Laitis har stängt - om än det är något så enkelt som ett tändstift till gräsklipparen. Numer köper jag bara bensin på macken.

Låt det inte gå för er som det har gått för mackarna. Håll er till det ni är bra på och gör det ännu bättre.

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Köper jag en skotertidning vill jag läsa om skotrar. Vill jag läsa något annat köper jag en tidning om det...

Är inte prenumerant men köper lösnummer då och då när innehållet intresserar mig. Skulle det visa sig att det började smyga sig in 10% ATV i tidningen så skulle jag bli än mer tveksam till att prenumerera.

Ni säger att i så fall skulle ni utöka med ATV-sidorna. Jag säger - lägg krutet på skotrarna i stället. Inget är så bra att det inte går att förbättra.

Jämför dagens bensinstationer. De har totalt frångått sin ursprungliga affärsverksamhet. Gå in på Statoil och be om ett oljefilter till en BMW 523i. Inte en chans att dom har det hemma. Men 5 sorters mjölk, 14 olika smörgåspålägg och korv i alla former och färger. Man blir bara så förbannad när man behöver något efter att Biltema/Meconomen/Laitis har stängt - om än det är något så enkelt som ett tändstift till gräsklipparen. Numer köper jag bara bensin på macken.

Låt det inte gå för er som det har gått för mackarna. Håll er till det ni är bra på och gör det ännu bättre.

Du har ju OKQ8 i Piteå!! Där har dem nog ditt oljefilter samt tändstift!