Viper Mod

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
En kanske lite dum fråga. Men du som gillar "yamahablå", hur pass matchar powermaddhandskydden yamahas färg?

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Det passar faktiskt riktigt bra mellan dom färgerna. Man tänker inte på skillnaden.

Btw så ser det riiiiktigt bra ut ! Fortsätt så.

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
fan henke det går frammåt med raket-fart, så där såg den ju inte ut när jag var och kollade för nån vecka sen, kommer ju bli skit ball - :nod:keep it up

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
fan henke det går frammåt med raket-fart, så där såg den ju inte ut när jag var och kollade för nån vecka sen, kommer ju bli skit ball - :nod:keep it up
Näe då var det mest en hög med skrot...:mmph: men nu börjar det iaf likna en skoter igen. Nästa helg går bort pga julfest på finlandsfärja :beer: i 24timmar dessutom. Hur går det för dig då? provkört än?

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Näe då var det mest en hög med skrot...:mmph: men nu börjar det iaf likna en skoter igen. Nästa helg går bort pga julfest på finlandsfärja :beer: i 24timmar dessutom. Hur går det för dig då? provkört än?

ja vad fan nu ser det ju ut som maskin nästan, å med tanke på att du har ditt kit snart så lär du hinna testköra din maskin innan mig, så nej ingen provkörning än, sitter fast på några punkter innan det är möjlgt

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Liten update. Bröstet limmat och nitat, sitter stumt kan jag lova.

En fråga.. vad limmar du chassiet med för nått?

Limmade med nåt från essve. kommer inte ihåg vad den hette nu men updaterar det när jag kollat upp det. Riktigt starkt är det iaf plus att det suger nästan direkt. Kommer även att limma samt skruva trailingarmsinfästningen vid fotstegen

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Förhoppningsvis ska det inte vara mycket kvar att göra efter nästa helg då jag ska upp och jobba på skotern. Mattan och boggien ska på plats. Bukplasten och motorn. Mer bilder kommer då. Lite redovisning på delar som inhandlats. Alla priser är med frakt, tull och moms om det kommer från utlandet.

780 kit 8330:-
Bossdyna 4229:-
Chassie 1500:-
Betterboards 2093:-
Matta 4995:-
Kylare 750:-
Vändhjul 1425:-
Lager till vändhjul 343:-
Beg. noslip 500:-
Avgasbandage 658:-
Sparyfärg till toppen 180:-
Popnit 550:-

Tillkommer säkert lite smågrejor innan allt är klart. Mycket pengar? ja men lite kul måste man få ha

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Beror väl på hur man tänker också. Köpa ny skoter? då hade det inte räckt långt alls. Sen mycket av sakerna har ju lite andrahandsvärde. Sen är det ju kul att göra om och ha en maskin som ingen annan har

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Riktigt nice viper ! :) Kul att inte vara som alla andra, spela roll om de gått gode mkt pengar. Tycker man de är skojj så självklart ska man göra de man vill och känns rätt. Själv har jag lagt ut bra mer än 25k på min xtc i delar/trim:eek: Men jag är inte riktigt frisk :becky:

Keep it up !

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Motorstopp

Motorstöd nedåt

Kedjehus monterat, notera slirdrevet

Nyköpt tillbehör/leksak