Viper Mod

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Din maskin blir kung! Du utför ungefär i detalj alla ändringar man själv skulle vilja göra :p

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Det skulle du bra gärna vilja va? :) Näe nu när man lagt ner både mycket jobb och pengar vill jag njuta lite av maskinen också :eyebrows:
Kort och gott ja :p
Hur mycket pengar har du lagt ner på den hittills? :wof:

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Fin förstärkning på boggien :) Du klaga på att den var lite vek rejäla gupp... har du öhlins dämpare i den eller Yamma orginal?

Med orginal så klappade det ju gärna igenom på RX1'an efter några rejäla gupp, med öhlins.. :)) När man läser den här tråden börja man ju sakna vipern man hade :-\

Hur många kusar får du ur 760 motorn? Måste ju gå som rena drömmen....

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Fin förstärkning på boggien :) Du klaga på att den var lite vek rejäla gupp... har du öhlins dämpare i den eller Yamma orginal?

Med orginal så klappade det ju gärna igenom på RX1'an efter några rejäla gupp, med öhlins.. :)) När man läser den här tråden börja man ju sakna vipern man hade :-\

Hur många kusar får du ur 760 motorn? Måste ju gå som rena drömmen....
Det är kyb dämpare som är hårdare schimsad. Men problemet är väl att när boggien är inställd enligt mitt tycke bra så känns den i vissa lägen mjuk fram, men det kanske är monoshockens baksida. Motorn är en 780 men det skiter sig nu :mad: Cylindrarna hade små sprickor på skörtlarna så det ska jag skicka tillbaka till muppen som sålde det. Så tills vidare åker jag på org. cyllarna. De är dock portade så den går ju inte dåligt.

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Dags för en update nu. Är inte mycket kvar att göra nu. Lite småpill. Räknar med uppstart imorgon eller julafton. Har skickat iväg cylindrar till hauck idag. Har bestämt mig för att åka bigbore i vinter :bigsmile:

Ormboet:

Baklyset:

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Tack för alla kommentarer. Startade upp skotern idag och allt verkade fungera fint. Hann inte med mer pga att jag hjälpte polarn med variator justeringar på hans pipade vmax 700. Blir nog lite pill på julafton också. Ska upp till klövsjö på söndag så det är deadline just nu

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Nu är skotern "klar". Provkörd och den går som en dröm. Det som är kvar är crosshuven och 780 kittet

Den ska tvättas, är lite smutsig som ni ser

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Näe tack, ingen kisse tack. skotern känns riktigt jävla rapp. Nerdrevning och mattan gjorde susen. Sen blev den lite tystare också med piplindningen, det är bra för den lät nästan som viggen förut