Någon som vet hur magnetventilen ska uppföra sig som sitter i DPM:n...
När jag kollar den med ett 9v batteri så klickar den och rör på sig men när jag kopplar in den i MPEM-boxen (databoxen) så händer det inte ett skit, för ska den ligga å "dra" luft hela tiden eller ska den bara funka vid visst varvtal eller???
Anledning till fråga är att när jag bytte 4 slangar som går från förgasarna till DPM:n så hinner inte skotern med när jag kör sakta och trycker full gas.. Är precis som den får en kallsup innan den kommer igång.
Dom tidigare slangarna (speciellt dom större av dom) satt väldigt löst + att dom va hårt å sög garanterat tjuvluft ---> och skotern svara hur bra som helst på gasen.
När jag kollar den med ett 9v batteri så klickar den och rör på sig men när jag kopplar in den i MPEM-boxen (databoxen) så händer det inte ett skit, för ska den ligga å "dra" luft hela tiden eller ska den bara funka vid visst varvtal eller???
Anledning till fråga är att när jag bytte 4 slangar som går från förgasarna till DPM:n så hinner inte skotern med när jag kör sakta och trycker full gas.. Är precis som den får en kallsup innan den kommer igång.
Dom tidigare slangarna (speciellt dom större av dom) satt väldigt löst + att dom va hårt å sög garanterat tjuvluft ---> och skotern svara hur bra som helst på gasen.