Jag så att du fått svar på kompförhållandet 11,8-1 låter det som ,,,Hoppas det är rätt,,
Jag skulle då gjort en snikvers,,,,Satt dit spacerplatt (dubbla fotpackningar ) under cylindrarna. Det skulle nog duga med endast 0,5 mm extra.. Då skulle den med lite tur bli på ca 10,5-1 eller ännu bhättre 10-1 ??? Obs tokgissat.. Baserar denna gissning på kompisarens tc 900 som org har något liknade 11,7-1 och vi planade toppen 0,8mm,,,Det resulterade i 13,5-1 .. Nu var det räknat på en 300cc och åt andra hållet !! så 0,5 höj på din är skitsvårt att räkna på....Men man kan ha tur ibland,,,Jag kommer upp och hjälper dig kolla kompförhållandet om du sätter dit dubbla packningar...
Jag tror faktist inte du losar så fruktansvärt på detta kommer funka riktigt bra om det duger med 0,5 mm ? ,visserligen blir ju klämspalten ännu högre ,, Men o andra sidan är det bra just i detta fall med turbo,,,Squishfarten sänks groteskt då och den blir bet mindre spik kännslig.
Du får en aning högre port tider också ca 2 grader med en extra fotpackning,, ,,Om vi gissar att den ligger på 198 nu så får du 200 blankt... Det är inte så märkvärdig porthöjd så jag tror inte det blir något blow out... Bara den höjningen i sig kan göra närmare 5 hk (utan turbo)
Jag skulle rek att göra detta innan någon körning!! (billig försäkring),, För det behövs bara att den råkar ladda till 0,6 bar så kan vevstaken kröka sig ,,Behövs bara en högvarvs spikning för det :madgrin:
Skulle du få ca 10-1 kan du ladda hutlöst mycket Runt 1 bar kan vara fullt möjligt då utan spik,