hjälp sänka boggien sx 700

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
tjenna , behöver hjälp med att sänka boggien på min vmax eftersom den är så låg , hade tänkt bygga dropbrakets med en platta som gick ner o sen en bockad bit som gick in under fotstödet för extra förstärkning men då kom jag på att under fotstegen sitter ju kylarna ivägen för att kunna stoppa dit en förstärkning till dropbrackets o många kompisar stoppar bara dit plattjärn utan förstärkning men dom brukar krökas , så vill gärna ha tips på hur jag skall göra utan att behöva flytta kylarna .

tack på föhand /samuel =)

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
det går itne att ta lös kylaren och sen nita fast den över plåtbiten?

eventuellt lägga nå brickor under så att kylaren kommer ner en bit så att plåtbiten ryms

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
nån som vet vad man ska använda för tjocklek på matrialet o vilket matrial man ska använda när man bygger dropbrackets ? och så skulle jag vara väldigt tacksam ifall någon kunde tipsa om vars man får tag på quick rods ? :)

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Quickrods är i princip omöjliga att få tag i till sx, sxr och srx. Finns ingen längre som tillverkar dom så ända sättet att hitta är begagnat och det är inte det lättaste. Jag har jagat quickrods till min srx i över ett år utan att hitta några som är till salu.

slinken

Välkänd medlem
1 sept 2009
206
1
16
Quickrods är i princip omöjliga att få tag i till sx, sxr och srx. Finns ingen längre som tillverkar dom så ända sättet att hitta är begagnat och det är inte det lättaste. Jag har jagat quickrods till min srx i över ett år utan att hitta några som är till salu.

varför inte bara köpa justerbara stag från typ vipern? behövs en nyckel för att justera, men funkar ju rätt bra det med då man kan få sånna för 300 spänn.

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
tack alla för svar :) ett riktigt bra forum ! , nån som vet det där om matrial o tjocklek på dropbrackets skulle vara bra :)

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Sänk den 50mm bak, 25mm i mitten och det främre fästet rör du inte.

Om du gör dropbracketsen i 2-4mm rostfritt så behöver du inte ha in en plåt vid kylaren. Ska då hålla med bara en vanlig plåt.

Mitten fästet borrar du bara ett nytt hål lite längre ner på.

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
tack för alla svar :D tror det blir såna quickrods som sx viper länka :) ca 1000kr med frakt när dom nu kmr in på sidan igen :p ska maila dom o fråga .

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
nån som kan hjälpa mig med min bensin mätare ? , den visar fullt hela tiden fast man har bara nån dl i tanken :S

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Drop : http://www.startinglineproducts.com/catalog.cfm?pageID=detail&catalogID=5&catID=36&productID=1118

TRANSFER ENHANCENT KIMET: http://mountainperformance.com/yamaha_rear_suspension.htm

där har du och kika lite. vet många som satt balataremmar på det där viset som den nedre länken leta tills du ser nå som heter: Transfer Enhancent Kimet
Ska man ha det där balataremskittet ska man också ha non-slip, annars blir det rappigt. :sad2:

Så det blir inte lika billigt helt plötsligt.