Åkersjöntråden skoteråkning snöinfo mm

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.151
24
38
önrun - ansätten - bakvattnet o runt lite mer.. kört ca 15 mil på 2 dagar i jakt på puder :) dock inte så hemtam att ja hittar de bästa ställena men det verkar vara lika hårt överallt hitttills.

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
Nuså hemkommen efter en dag i åkersjön , förstår inte vad du menar med stenhårt , där jag åkte idag var det inget hårt förutom på leden , fast visst var snön fast i konsistensen och inget puder men skogskörningen bjöd i allafall på fastkörni gar :)

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.151
24
38
Alla ser vi olika på förhållandena :) 1dm löst på toppen och sen packat under, tillräckligt hårt för sambons 550f med 38as matta ska kunna ta sig fram överallt.. det kallar jag hårt ;-)

Last edited:

Gas_masen

Aktiv medlem
24 okt 2007
50
0
1
Dalarna
Hej Grabbar!
Lite intresserad av föret såklart? Nån som varit ute å kört i veckan? fortfarande lika hårt?? Har planer på att ta någon dag i helgen men undrar om det är lönt att bege sig dit?

// Skotersugen

Summit 800 - 12

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Hej Grabbar!
Lite intresserad av föret såklart? Nån som varit ute å kört i veckan? fortfarande lika hårt?? Har planer på att ta någon dag i helgen men undrar om det är lönt att bege sig dit?

// Skotersugen

Summit 800 - 12
Har varit här två dagar nu men har hittils inte hittat något riktigt bra löst före. Har kört mest ner mot fintjärn i skogarna och tagit oss fram med korta maskiner utan större problem så det är ganska kompakt. Ska testa mot önrun idag och se vad som finns så kan uppdatera ikväll:)

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Det var fin snö på lördag men på söndagen regnade det ganska rejält när vi lastade ihop i Bakvattnet..

Spindelapa

Medlem
21 jan 2014
42
0
6
Östersund
Här i Norge (Tröndelag) har det snöat mer eller mindre konstant i några dagar nu, någon som vet om något tagit sig över skanderna? Kan man hoppas på puderåkning till helgen?

Gas_masen

Aktiv medlem
24 okt 2007
50
0
1
Dalarna
Jaa! :D hört dom rykterna jag med! funderar också om det kan finnas puder till helgen i åkersjön..... :p

// Skotersugen som vanligt

Summit 800 -12