Påbyggnad King-cab-2 skotrar

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Är det inte Banjo han spelar...Han är lite egen den pojken...:weird:
Jovisst ja, banjo var det o inte bara han som var egen av de där redneckarna , när man hör en gris "squilla" så vaknar ju minnet också.

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=kLLlGjfLh-c[/ame]

Helt byside och ingen som helst liknelse med trådägaren, bilen är helt enkelt hot o hoppas det funkar

Last edited:

Mange_P

Välkänd medlem
26 dec 2008
400
2
16
Luleå
Blir ju kanon det där!

Men ett tips bara: sätt vita positionsljus längst ut i kanten framåt och kanske röda bakåt och koppla i bilens släpkontakt så ingen kör in i påbyggnaden när det är mörkt.

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Blir ju kanon det där!

Men ett tips bara: sätt vita positionsljus längst ut i kanten framåt och kanske röda bakåt och koppla i bilens släpkontakt så ingen kör in i påbyggnaden när det är mörkt.
Tackar..

Ja, de kan ju vara en bra idé..

Men ska testa först så bygget fungerar å inte tippar de första den gör...
Var och inhandla Snurrningsfäste/öglor idag, 1500 kg ska dom hålla för, ska sätta uppe på föratt få fast skotrarna och under föratt fästa sjäva påbyggnaden i bilen..

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
aa jo, har sett hans bygge.. riktigt vackert.. =)

Smart funktion med ramperna dära, samt plattan han har när han vänder skotern..

Tror hans bil passar bättre till att ha 2 skotrar lastade, min e ju ändå 10"+däck höjden högre än hans, så tror hans bil kommer gå bättre efter vägen..

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
själv köpte jag en dubbelhytt så ett flak för 2 skotrar är nog att ta i...
såhär blev det med lite skenor:

att lasta långe venturen kam jag nog glömma me kortflaket...

RickardA

Medlem
25 feb 2009
38
0
1
Piteå
Tänkte bara vara lite tråkig och påpeka att farbror polisen lär inte gilla dessa inovationer. Last får bara sticka ut 20 cm per sida, och eller vara mer än 260cm brett. Kan bli rätt dyrt är jag rädd, köp en släp vet ja. Kör försiktigt.

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Tänkte bara vara lite tråkig och påpeka att farbror polisen lär inte gilla dessa inovationer. Last får bara sticka ut 20 cm per sida, och eller vara mer än 260cm brett. Kan bli rätt dyrt är jag rädd, köp en släp vet ja. Kör försiktigt.
Får det sticka ut 20cm utanför backspeglarna eller flakets kant?

kobbe

Välkänd medlem
21 mar 2007
200
0
16
Gällivare
Får det sticka ut 20cm utanför backspeglarna eller flakets kant?
Det gäller utanför den bredast punkten på själv fordonet (alltså inte backspeglar, lampor etc)

Som de flesta kanske vet får ju lasten sticka ut bakåt 1m innan den behöver märkas ut.

flodde

Välkänd medlem
28 aug 2007
298
0
16
nyland
går det inte att du bygger nytt flak på bilen ? tar bort det gammla och bygger ett nytt som är bredare samt att det blir ju lägre då. så bygger du fästen så du kan switcha mellan orginal flaket och skoter flaket ?;> alternativ att om du ska köra 2 skotrar så kör du en skoter på flaket och en på vagn bakom :p vi har en king cab med samma hytt och det funkar bra :)

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Hehe polarens våldtagning av sin Skoda pickis är bland det tuffaste jag sett,, Tänk er en Vmax-4 på en Skoda, el. hans nya skoter RX1 Warrior ?? Ska se om jag hittar bilderna.

själv köpte jag en dubbelhytt så ett flak för 2 skotrar är nog att ta i...
såhär blev det med lite skenor:

att lasta långe venturen kam jag nog glömma me kortflaket...

Har oxå en dubbelhytt och funderar på hur man ska få på renegaden på den...
Det ja funderar på är om man gör som dina skenor över hjulhusen fast ännu brantare så skid-topparna sticker ut över taket...?
Är de nå som skulle funka tror ni eller?

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
en mycket stor anledning av att jag är inne på min 3:e pickup är att det är så sjukt lätt att alltid ha med sig skotern och ändå kunna parkera i stan och ligga i 100blås lagligt påväg mot byn :)

brukar också få lite funderingar ang ett sådant här bygge..