hemmagjord slutburk

Status
Stängd för vidare inlägg.

Digger

Välkänd medlem
6 sept 2008
288
0
16
behövde din mer bränsle när du monterade slutburken?
haha ja fyfan vad man längtar.

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
HampusDj märkte du någon effekt förlust
Har precis köpt den så varken kört innan eller efter, men ljudet blir ju "piggare" och eftersom att jag anser att ljudet är en del av upplevelsen så gillar jag de trots effekt förlust ;)

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Har precis köpt den så varken kört innan eller efter, men ljudet blir ju "piggare" och eftersom att jag anser att ljudet är en del av upplevelsen så gillar jag de trots effekt förlust ;)

finns andra än du som tycker att ljudet också är en del av upplevelsen, dock inte i positiv bemärkelse:ciao:

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.769
844
113
Kramfors
Jag var också och handlade en slut burk,,Modell titan Aprilia V tvinns dämpare Slipon = Fullflödes,,Den är både lång och har ca 58mm innermått rakt igenom :nuts: Köptes på Ådalen bildemontering,( något vurpad) ,Vi hittade även en Ducati kolfiberdämpare till kompisarens Tc 900a ,, så nu ska det byggas system!

Jag tror att våra maskiner kommer gå snortysta då dom får Trippla pipor monterade till dom här slutburkarana,,Våra system kommer ju byggas helt på motstånd genom rätt mått på stinger ,,så vi kan köra med eller utan dämpare utan att förlora effekt.

Dett bygge kommer ju lite senare i mim TC trimmtråd,,,

Men alla som orkar ka ju få ut lika mycklet effekt som org burk trotts öppen slutburk,,, Eller strax mer om man törs labba med motståndet i endera dämparens eller stingerna. Jag föredrar stypning i stingers. Tikka burkarna har ju strypning som man kan mixtra med i burkarana om man törs. Han har ju vissa buirkar som han stryp ner såpass mycket att dom går bättre än org burkar,,, (mycket jobb nerlagt på resp modell där,, så borde alla eftermarknadsburkar funka!!.

Men det krävs minst avgastempmätare och bra kunnande för att få till detta själv!! Men det är fullt möjligt

Attachments

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
finns andra än du som tycker att ljudet också är en del av upplevelsen, dock inte i positiv bemärkelse:ciao:
Jo det verkar ju finnas dom som gillar att skutta runt i skogen helt ljudlöst på skotern och höra fågelsången också, alla är vi olika som tur är :)

Men kan trösta dig med att den låter bra mycket mindre än många fler skotrar med t.ex speedtech burk som ekar mellan bergen :ciao:

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
OjOj.. ja ni små grabbar, ni blir väl less slutburkar ni också ! Varför betala för att sänka effekten? Varför inte bara köpa pipa/pipor ist? Då får ni effekt och ljud. :)

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Jo det verkar ju finnas dom som gillar att skutta runt i skogen helt ljudlöst på skotern och höra fågelsången också, alla är vi olika som tur är :)

Men kan trösta dig med att den låter bra mycket mindre än många fler skotrar med t.ex speedtech burk som ekar mellan bergen :ciao:
Det handlar inte om vad vi som skoterförare anser låta bra.....det handlar om vad andra tycker. Det kallas att ta hänsyn.

Status
Stängd för vidare inlägg.