Bilder på flickvännens MC600

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Helluj.

Började snöa igår, så tänkte de va dax att skruva ihop flickvännen maskin.

Har bytt till svarta skidor, slängt bort baklyse, lackat om huven, styrhöjare. Inte så mkt. Kvar på listan är:

* King Cat styre
* Rosa boggie
* Rosa fjädrar fram
* Lågruta
* Lyktsköld
* Diodbaklyse

Tips på några andra prylar man kan göra?

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
just nu är det en jävligt sliten 38/380/3450 på den. Men den får duga denna sessong då tunnel och matta skall bytas till längre till sommaren.=D

Hellwood

Aktiv medlem
7 jan 2008
70
0
6
Vaxholm
Tips på några andra prylar man kan göra?[/quote]

Ta bort den rosa färgen för guds skull , annars väldigt fin.

Mvh
PA

Hellwood

Aktiv medlem
7 jan 2008
70
0
6
Vaxholm
Ta bort den rosa färgen för guds skull , annars väldigt fin.

Mvh
PA
Du såg inte poängen med att det är flickvännens skoter, och därmed att den är rosa?[/quote]

Du menar som på 80talet rosa till tjejer och ljusblått till killar ? komigen nu vi lever på 2000 talet.
Jag säger bara min personliga åsikt och står fast vid att det är "pridevarning" på skotern.

No hard feelings
PA

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Hans flickvän gillar väll rosa. Samma som att om du lackar om en huv eller nått så tar du den färg du gillar. Hon gillar rosa och vill ha en rosa skoter.

Tycker själv att den blev riktigt snygg med rosa. Riktig One Of A Kind.

Hellwood

Aktiv medlem
7 jan 2008
70
0
6
Vaxholm
Hans flickvän gillar väll rosa. Samma som att om du lackar om en huv eller nått så tar du den färg du gillar. Hon gillar rosa och vill ha en rosa skoter.

Tycker själv att den blev riktigt snygg med rosa. Riktig One Of A Kind.

Vet du att hon gillar rosa eller är det bara vad du tror ?

PA

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Hellwood: Du tror altså att hon inte sett skotern tidigare? Varför skulle jag bemöda mig att lacka den i en färg hon inte tycker om.

Och vad har färgne med 80 talet att göra... ja, "rosa är tjejigt och blått är rosa"... Idag är det inte så.

Som stins säger, hon gillar rosa. Mår du psykiskt dåligt så lovar jag att du behöver inte titta på bilderna.

Och vad har det med "pride" att göra... f.ö.

föressten. Min förra bil: http://www1.garaget.org/gallery/archive/54750/large/595918_snjngl.jpg

Fick för mig att du skulle gilla den;)

Hellwood

Aktiv medlem
7 jan 2008
70
0
6
Vaxholm
Det var en snygg Toyota !

Åter till tråden , du frågade på flera tips att göra på skotern , och jag svarade bara vad jag tyckte/tycker , thats it.

Lycka till

PA

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Vilken maskin. Första anblick vad i ... Men sedan varför inte, det kan nog bli ganska bra ändå om än lite annorlunda.

- Röda LED i ögonen till loggan på huven. (Rosa men då måste du nog ta till RGB led och trimma in dom)
- Några snygga ventilationsgaller på sidan i rosa. Du har ju gjort riktigt snygga på andra maskinen så varför inte trycka in något annat snyggt i inbuktningen på sidan av baljan.
- Något rosa till bakdelen av skotern. Enda jag komm på nu som du inte redan skrivit. Någon form av rosa "betterboards" likande lösning.

Kör hårt det behövs lite annorlunda maskiner.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Mjo vi har funderat på nå dioder i ögonen, men tror det blir för mkt (om man kan säga det om denna :p)

Sidevetns har jag faktiskt inte tänkt på. Kanske man ska kolla på de, tack för tipset=D

Dragkroksfäste är rosa, så jag tror det kommer fylla ut rätt lagom där bak:D

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Lite design inspiration... ;) Råkade på denna.

Kör hårt...

//
From Dave and Amy Creaser in Baxter's Corner, New Brunswick, Canada - "This is my 9 year old daughter on our Pink Panther. It was purchased for $100.00 and was pretty much all original. We rebuilt the 292 kawi engine, and painted the cab, skis, gas tank and engine pink for the girls to ride it. It became the Pink Panther, complete with stickers." Great job Dave and Amy!
//