Skoter eller inte skoter ?!

Skoter eller inte skoter ?

  • Ta försäkrings pengarna och köp en skoter i vinter !

    Röster: 70 55,1%
  • Spara pengarna och köp en nyare skoter senare !

    Röster: 57 44,9%

  • Totalt antal som röstat
    127

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Jag hade letat efter en i rätt kurs och förhoppningsvis då köpt den så fort som möjligt. Sen sålt iväg den lagom till våren. Utan att gå ett öre back;)

För bra för att vara sant JA, men det hade inte varit så dumt :)

Jag hade hursomhelst köpt en skoter redan denna vinter! kan inte tänka mig att vara utan.
 

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
jag skulle köpt skoter samma dag som jag fick försäkringspengarna.

ja bytte bort crossen mot en skoter i våras för att köra 7-8 mil och sedan sälja den
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Själv är jag skoterlös för tillfället. Abstinensen ka stenhård men har personligen mycket jobb och tänker just nu att Begagnastmarknaden är i princip omöjlig att handla en skoter till vettiga pengar (Undantag Nytro RTX 08). Jag kommer vänta till maj eller slutet av Juli å köpa en skoter. Så ja tycker självklart att du ska ligga lågt å göra ett riktigt klipp istället för att köpa nånting som du alltingen betalar otroligt mycket för eller får ett riktigt vrak.
 

Larsson400

Välkänd medlem
30 jan 2006
264
0
16
Storvik
Jag skulle ha sparat ihop till en riktigt jävla fin skoter, precis den du vill ha! :)

Istället för att köpa en billig nu och sedan sälja den med förlust när du vill byta upp dej..vilket är högst troligt!
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Hmm. Många bra tankar men jag är fortfarande helt snurrig i skallen. Ena stunden ska ja köpa en skoter nu i vinter och andra så ska jag vänta tills efter lumpen.
Blir tokig :D
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Jag skulle köpt någon billig och sålt för samma summa vid påsk..

Typ Enduo 600, SXR 700 lr liknande skotrar kommer inte sjunka så mycket i pris samt du har något o frakta röven runt på...

Sen dröjer det väl minst 30 dagar innan du får ut några försäkringspengar?
 

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Har man tankarna att tjäna pengar eller inte förlora pengar ska man nog fundera på annat än snöskoter.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Ja asså jag håller ju inte på med skoter för att det är billigt. Utan för att de e så grymt skoj att köra.

Har börjat luta åt att jag köper en i vinter. Om jag får försäkrings pengarna i tid vill säga.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Nu på tisdag(9/2)så har jag varit utan skoter i 5 veckor och har då insett att jag kommer inte klara mig utan skoter.
Så om jag inte har fått tillbaka katten så måste jag köpa en ny skoter. Man får ju abstinens besvär just nu.

3 dagars helg, -8 och inte ett enda moln på himmelen. Nu skulle man verkligen haft en skoter.
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
Nu på tisdag(9/2)så har jag varit utan skoter i 5 veckor och har då insett att jag kommer inte klara mig utan skoter.
Så om jag inte har fått tillbaka katten så måste jag köpa en ny skoter. Man får ju abstinens besvär just nu.

3 dagars helg, -8 och inte ett enda moln på himmelen. Nu skulle man verkligen haft en skoter.
tog min första tur idag på hela vintersäsongen :S lider med dig hoppas du får tillbaka skotern eller pengar till nått bättre:)
 

Aggrovator

Välkänd medlem
12 sept 2009
216
0
16
Östersund
Jag menar att det är dålig snö för att här där jag bor finns typ ingen (hård) botten på snön, så det känns som ett jäkla riskspel att köra där det inte är pistat/spårat redan. Vet inte hur många gånger jag körde in i stenar, stubbar och liknande skit bara nu i helgen. För 2 veckor sedan körde jag av skidan då jag bara skulle vända skotern, en stenhård fåra väl gömd under det tunna lager snö som fanns :(
Och så fort man skottar på lite så tittar det fram både gräs, löv, grus m.m. i spåret..

Det säger *klonk* lite för ofta för att man kan sluta oroa sig helt enkelt :D
Visst har det blivit bättre den senaste veckan men fram tills dess rätt katastrofalt dåligt med snö här tyvärr. Så därför hade jag väntat iaf :p