För vi har tagit studenten

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
fattar inte vad som är speciellt med att ta studenten :/, skolan fortsätter ju ffs:p
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
fattar inte vad som är speciellt med att ta studenten :/, skolan fortsätter ju ffs:p
Nu ska du inte vara så nedlåtande!
Vänta bara tills du har fått börja i skolan så du vet varför de är så ruggit skönt att få sluta!! :)
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Nu ska du inte vara så nedlåtande!
Vänta bara tills du har fått börja i skolan så du vet varför de är så ruggit skönt att få sluta!! :)
Hahaha kan meddela att jag faktiskt går i 1an på gymnasiet och man slutar ju inte skolan efter studenten... 3-5 år till med skola då :p

Men grattis ändå :p
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Hahaha kan meddela att jag faktiskt går i 1an på gymnasiet och man slutar ju inte skolan efter studenten... 3-5 år till med skola då :p

Men grattis ändå :p
Oj oj ojdå de kunde man inte ana. De beror ju helt å hållet på, för mig är de där med skola finnish!!
 

Tronic

Välkänd medlem
11 aug 2007
358
0
16
Sundsvall
fattar inte vad som är speciellt med att ta studenten :/, skolan fortsätter ju ffs:p
Var min tur i torsdags. Tyckte innan att det verkade väldigt överdrivet och tycker likadant nu. Kan ändå tala om att det är väldigt svårt å inte ryckas med. Roligt var det iallafall. :blink1:
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Var min tur i torsdags. Tyckte innan att det verkade väldigt överdrivet och tycker likadant nu. Kan ändå tala om att det är väldigt svårt å inte ryckas med. Roligt var det iallafall. :blink1:
Härligt, jag gick också ut i torsdags. Jag tycker också att de är smått överdrivet, men helt klart kul för man tar ju bara studenten en gång så :D
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
För mig blir det då att rycka in i lumpen 26 juli och sen så blir det att jobba. Plugga har aldrig varit min grej ;)
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Haha
Fyfan vad kul det var.

Först tyckte jag att studenten var kraftigt överskattad. Men sen under fredagen på kvällen for jag på förfesten och numera tycker jag inte att det var överskattat. Det är ungefär som nyår, med den skillnaden att studenten verkligen lever upp till alla förväntningar.

Veckan före studentveckan for vi till finland och, ja ni ser ju själva: http://img824.imageshack.us/img824/3596/dscn1688.jpg
Jag klistrar inte in bilden eftersom att den är för stor och jag har inte tid och internetanslutning för att börja hålla på.

Dagen började med att vi åkte ut till skolan och hade en avslutning. Det vanliga med betygsutdelning och smörgåstårta och tacktal och utdelande av stipendier och fotografering och... Sen for F21 och flög över oss med några gripenplan och sen var allt över. Sen for vi hem och jag hade lite tid med familjen för middag osv. Sen vid 7 började förfesten. Och fyfan vilken förfest. Flera kamrater var packade redan vid avslutningen på morgonen och de vinglade betänkligt nu. Vilka historier jag har att berätta därifrån. Men det skulle bara låta fel att berätta dem här. 10 åkte vi in till stan och började århundradets krogrunda. Finns flera helt underbara historier men vi splittrades efterhand osv så vid 2 satt vi två stycken ensamma på kafelino och var lite sentimentala och sen var det slut på den kvällen.

Studentveckan är nog den enda gången i livet man har en fullt godtagbar anledning att vara konstant packad i en hel vecka.

Medvetslös idag, arbetslös imorgon.
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.259
80
48
Övik
Så småningom drömmer ni er tillbaks till skolbänken när ni börjar inse att "fyfan va bra man hade det" :) Dagens sanning
 

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
33
Örnsköldsvik
Själv så tycker jag inte studentfesten var överskattad, den var jävligt bra! Men balen däremot tycker jag inte var ngt speciellt iaf.
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Ja, skönt var det. Men ännu skönare att man hade jobb direkt man gick ut! :D