Jag tror inte kammarna är det viktiga, Frugans Xtrim tar min i axet eftersom mina kammar lägger sig på hårt underlag.Hur går nya nytro xtx med 44as kammar i snön? eller ni som har en äldre och bytt matta. går dom i snön eller fastnar man bara?
Efter rätt så hård ledkörning i 9 mil så hade min -10 Mtx dragit 1,6l/mil och kompisens -11 Mtx hade dragit 2l/mil, Vi kör med 20/40 bägge två. Jag kör med en annan fjäder i primären och kompisen har en extreme matta ca 63-64mm kammar annars är dom orginal.Nu lyfter jag upp denna tråd igen.
Min bloggmaskin är nerdrevad 2kugg och känns otroligt skön på alla varvtal, en fundering till er andra som åker Nytro MTX.
Hur mycket drar era maskiner drevade eller inte.
Skriv drevning samt soppaförbrukning led och "tuktkörning" tack.
Sitter och skriver min nästa blogguppdatering där jag tänkte skriva lite om förbrukning och lite andra SMÅ nackdelar som jag upplever.
Nja, ja vet inte riktigt om den varvar så himla mkt. Max effekt ligger ju vid 8700 lr ska då göra.. Vindelns kommun, Blaiken och Hemavan och de skumma är ju mer öster ut jag kör så drar den mer, tycker de borde vara tvärtom. Sen håller jag full gas från start till stopp, släpper vid tankningarna. Ne men skämt å sido så är det väldigt mkt full mutter för å hänga på turbosarna. Blir å beställa turbo snart!!!Den varvade väldigt mycket.
Men ligger du i dom varvtalen ofta? vars kör du osv? är det mycket puder och pumpgasning,klättring osv så drar ju en skoter mycket, men säger du att du kör men en kompis som kör xtx och den drar 1-2 liter mindre så är det något som inte stämmer på din.
Funkar det verkligen att köra originalmatta med MCX? Jag får snart mitt 270hk och även om min matta ser som ny ut så känns det som att den har ett jävligt dåligt grepp redan när skotern är original.Körde för några helger sedan upp till Långträsk från Piteå, en sträcka på 7,6mil hade den min dragit 2,16l/mil.
Blev oerhört lugn körning pga den dåliga leden fram till 50% av sträckan när man senare möttes av en pistad led, så efter halva sträckan kunde man elda på ordentligt!
Kör med 20/40 drevning
original matta (maveric 57.5mm kammar)
McXpress 240hk turbo kitt.
-
Broders Vector MM -06 slukade i sig 1,6l/mil efter samma sträcka och tempo.
Mvh!
Jag körde en sväng med orginalmattan i våras. Köpte skotern rätt sent. Har inte mkt till övers för den.Funkar det verkligen att köra originalmatta med MCX? Jag får snart mitt 270hk och även om min matta ser som ny ut så känns det som att den har ett jävligt dåligt grepp redan när skotern är original.