Bokat en 800 RMK 155 - Vad ska man köpa för snowchecken?

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Eftersom PRO'n var helt slutsåld så har jag skrivit på för en icke-pro.

Hade tänkt fixa en dunk-hållare och eventuellt en väska som går in under sadeln, men med det så sätter man ju inte sprätt på de 6000:- som man får. Ska man satsa på walker evans-dämparna kanske?

Vad skulle ni köpa för snowchecken om ni skulle ha bokat samma maskin som mig?

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Isrivare, dunkhållare och sen skulle jag fixa andra dämpare runt om. Men då räcker inte dom där 6k långt. Men är nog värt det! Dämparna som sitter på är inte det grymmaste....

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Tack för dina kommentarer skotertoken :)

Är inte någon som hoppar och har mig... Skulle du ändå rekommendera bättre dämpare?

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Ja det skulle jag! Jag har kört rmk 155 pro, rmk155 och assault rmk. Och den vanliga rmk:ns dämpare är skit. Pro:n är lite bättre, iaf dugliga. Dock så väger jag ju några kilon, men ändå. Satsa iaf på dämparna som sitter på pro:n.

gonred

Välkänd medlem
1 sept 2010
136
0
6
Boden
egodeus: Fick du pruta nå på priset? Fick du med någon extrarem?

Har sjuk beslutsångest. En MTX 162 eller en PRO RMK 800 163...

gonred

Välkänd medlem
1 sept 2010
136
0
6
Boden
egodeus: ok tackar och bockar =)

Dragkrok kommer jag troligtvis lägga till, om det ens finns?? Tyckte jag läste något om det. Annars vet jag inte vad som skall väljas.

600 cfi

Välkänd medlem
18 dec 2008
542
15
18
norrbotten
Ja det skulle jag! Jag har kört rmk 155 pro, rmk155 och assault rmk. Och den vanliga rmk:ns dämpare är skit. Pro:n är lite bättre, iaf dugliga. Dock så väger jag ju några kilon, men ändå. Satsa iaf på dämparna som sitter på pro:n.
Tycker ändå man bör pröva själv innan man sliter bort dämparna och kastar dit "bättre", jag menar 2010 RMK 600 155" går ju grymt behagligt efter leden och som en vessla i snön och den har ju rätt enkla dämpare, 2010 RMK 800 Dragon har ju värstingdämpare, men de får man ju inte att röras under 100 km/h. Så pröva först, stötdämpare lär finnas att köpa i framtiden också!

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Tycker ändå man bör pröva själv innan man sliter bort dämparna och kastar dit "bättre", jag menar 2010 RMK 600 155" går ju grymt behagligt efter leden och som en vessla i snön och den har ju rätt enkla dämpare, 2010 RMK 800 Dragon har ju värstingdämpare, men de får man ju inte att röras under 100 km/h. Så pröva först, stötdämpare lär finnas att köpa i framtiden också!
Jag har beslutat för att köra orginaldämpare till en början... Jag kör inte så extremt att jag tror det kommer spela någon roll. Är jag missnöjd så byter jag till walker-dämparna så småningom.

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Jag kommer köpa rem, olja, kläder,googles för mina 8k.
Min handlare har lovat mig att välja vad jag ville som dom hade i butiken, behövde nödvändigtvis inte vara polaris tillbehör.
Visst menar du 6000, eller förhandlade du till dig 8000? :)

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Jag har beslutat för att köra orginaldämpare till en början... Jag kör inte så extremt att jag tror det kommer spela någon roll. Är jag missnöjd så byter jag till walker-dämparna så småningom.
En polare till mig som köpt "vanliga" RMK resonerade såhär. Han byter direkt till Engans runtom (Hyfsat pris) och så säljer han tillbaka originaldämparna till säljaren. Han skulle få några tusingar för dessa. De är ju nya. Då monterar och shimsar säljaren de nya dämparna så att det blir perfekt. Nu vet han om att han kör hårt och vill inte stå där med trasiga dämpare mitt i lössnösäsongen.

Jallas

Välkänd medlem
7 nov 2007
284
0
16
Luleå
Blir ett Kapell, olja, bukskydd, och drag.. Nån som vet vad draget kommer att kosta? såg att det skulle gå på 1600 till rmk dragonen från 2010, borde väl hamna där i kring

rasberry

Ny medlem
10 okt 2010
4
0
1
Hängandes i en gran
Får bli första inlägget här då (hoppas man är lika välkommen som tjej här.. :hello: )

Egentligen sambon som har beställt ny leksak, men även jag fick äran att ta del av snowchecken, så det blir ny jacka, googles och handskar för min del (Såg ett fint BoT underställ hos handlaren, kanske kan flörta till mig ett sånt också... :heh: )