Dom är helt klart rå i desingnen ,,one of its kind!!
Det enda jag vet som är lite extra är att cdi boxen är lite i värsta laget så man kan bränna hål i kolvar vid ledåka lungt tempo (mellanvarv). Dom har för vass tändkurva,, dvs dom förtänder lite för mycket tidigt i registret så dom kan spika men slutvarvskurvan är samma som 96 o 98an . Det är vassaste boxen så Dragracefasrbröder vill ha dom. 96 kom den bästa boxen som har lagom vass tändkurva 96a boxen och 98an är dom 2 bästa boxarna för overallkörning men man kan flytta fram svänghjulet på 93-95orna med tändkil så dom blir säkrae att åka lungt med ,,bara köpa en 2 graders och sätta den bakvägen då är man nog helt safe för spikning eller hetgång vid ledkörning. Problemet med senarelagd tändläge blir dessvärre sämre sluteffekt så man bör nog sopa i en 96a eller 98a box.
Det är tydligen svårt att bestycka /feta bort detta problem men jag har aldrig kommit i kontakt med en sådan box så jag vet inte själv om det är möjligt.
Jag är mycket intresserad av hur dom beter sig .
Hur stora problem är det igentligen?
Typ Duger det att åka på 98 okt för att få bort spikningen/hetgången kan ju tänkas att detta bara är ett USA problem då dom har sämre okt (hoppas)
Om någon har en sådan cdi box är jag intresserad att köpa ......