Hejsan! Har nyligen köpt mej en Yamaha mountain max 700-01
Hade lös och rengjorde gasarna idag och kollade munstyckena
Det satt följande MJ: PTO 141,3 Center 140 MAG 140
PJ är 45
Original är: MJ PTO 145 Center 143,8 MAG 143,8 PJ 45?
Skotern gick inte bra på låga varv, man kände att den inte fick nog med soppa
På högre varv gick den riktigt bra! Så jag tog lös förgasarna för att rengöra ifall
det skräpat igen i nåt munstycke och att det var därför den gick dåligt. Så var
inte fallet, kan det ha varit pga denna snåla bestyckning den gick som den gick?
När jag var och köpte den och provade så tänkte vi att det berodde på gammalt bränsle eller något för ägaren hade inte tankat nytt sen i april så jag brydde mej inte om det, den gick ju riktigt bra annars. Tömde tanken sen hemma och satte ny bensin men den gick inte något bättre.
Det jag undrar är om det kan vara pga denna snåla bestyckning som skotern gick som den gick? Låter ju som en väldigt snål bestyckning för mej eftersom jag kör vid norrbottens kustland. Har inte fått tag i några andra munstycken att prova med ännu, letar som ett tok men verkar vara svåra att få tag i dessa! är ju inte dem vanliga 6-kants utan runda. Och ska jag satsa på originalbestyckningen??
Har inte råd att köpa på mej en massa munstycken och prova mej fram. Och vågar jag köra med dessa munstycken om jag hittar att felet är nåt annat? Stiften ser då bra ut, men det kan man ju ändå aldrig lita på till 100% Kan tilläggas att det är monterat reedspacers på den.
:hello:
Hade lös och rengjorde gasarna idag och kollade munstyckena
Det satt följande MJ: PTO 141,3 Center 140 MAG 140
PJ är 45
Original är: MJ PTO 145 Center 143,8 MAG 143,8 PJ 45?
Skotern gick inte bra på låga varv, man kände att den inte fick nog med soppa
På högre varv gick den riktigt bra! Så jag tog lös förgasarna för att rengöra ifall
det skräpat igen i nåt munstycke och att det var därför den gick dåligt. Så var
inte fallet, kan det ha varit pga denna snåla bestyckning den gick som den gick?
När jag var och köpte den och provade så tänkte vi att det berodde på gammalt bränsle eller något för ägaren hade inte tankat nytt sen i april så jag brydde mej inte om det, den gick ju riktigt bra annars. Tömde tanken sen hemma och satte ny bensin men den gick inte något bättre.
Det jag undrar är om det kan vara pga denna snåla bestyckning som skotern gick som den gick? Låter ju som en väldigt snål bestyckning för mej eftersom jag kör vid norrbottens kustland. Har inte fått tag i några andra munstycken att prova med ännu, letar som ett tok men verkar vara svåra att få tag i dessa! är ju inte dem vanliga 6-kants utan runda. Och ska jag satsa på originalbestyckningen??
Har inte råd att köpa på mej en massa munstycken och prova mej fram. Och vågar jag köra med dessa munstycken om jag hittar att felet är nåt annat? Stiften ser då bra ut, men det kan man ju ändå aldrig lita på till 100% Kan tilläggas att det är monterat reedspacers på den.
:hello:
Last edited: