jo jag har en f800. hoppade över en mindre väg och kom lite kort och landa på plog karmen och då blev dom krokiga längst bak vid mattsträckarenaxL_ Håller dom inte på F800??(Vet inte vad du har för maskin, står F i din profil?) Det är ju ändå en maskin byggd för hård körning. Du får nog ge mer detaljer kring hur du knäckte dem? Så itne folk gnäller på dålig kvalité m.m. också visar det sig att du överhoppat ett 40m hopp eller nått
Tja, utan att sett det hela så låter det som ganska stora krafter fördelade på en ganska lite yta...jo jag har en f800. hoppade över en mindre väg och kom lite kort och landa på plog karmen och då blev dom krokiga längst bak vid mattsträckaren
Blev det stor skillnad?Satte på SLP PP på M8:an, blev riktigt nöjd.
Rekommenderas!!
vi satte ca pro xtx skidor på våran m8 demo på butiken, å jag provade den en sväng, och även dom klådde original enormt, mycket bättre bär i snön. Hade det inte varit för att dom kosta 3-4 tusen, hade jag bytt skidor på min maskin också
Om man köpt en maskin för 130+ känns de som man kan kosta på skidor åvi satte ca pro xtx skidor på våran m8 demo på butiken, å jag provade den en sväng, och även dom klådde original enormt, mycket bättre bär i snön. Hade det inte varit för att dom kosta 3-4 tusen, hade jag bytt skidor på min maskin också
Jo det känns helt annorlunda nu..till det bättre!!Blev det stor skillnad?
Beretta, återkom gärna med info hur det gick.Jo det känns helt annorlunda nu..till det bättre!!
Nu lyder maskinen mycket bättre, på och utanför leden.
Minskat ner svängradien känns det som..
Fick lite väl hårt skidtryck från början, men styvade upp främre boggidämparen en aning, och vips så blev den sådär löjligt lättkörd som jag vill ha.
Även släppt lite på trycket i den bakre boggidämparen + att jag har lite softare framdämpare.
Släppt ut balatan 1 snäpp också.
I morrn ska jag hårdtesta den setupen mera. Misstänker att jag just nu inte har den bästa inställningen för branta långa uppförsbackar, risken finns att den vill resa mer än jag vill.
Men eftersom min körning är ganska blandad med små hopp, trång skogsåkning, skrå körning djup snö samt en del uppförsbackar, hoppas jag kunna hitta ett läge då jag trivs med skotern i de flesta lägena.
Till er som inte provat ändra nå på er setup (oavsett skotertyp & fabrikat), utan kör som det är från fabrik, VÅGA testa. Blir skillnad som natt & dag!!
Kolla även med pumpen att t ex framdämparna har samma mängd luft i sig, mina hade ojämt lufttryck i sig, så även min väns framdämpare.
Jo exakt så. Skrev jag knäppt?Fråga: trodde man skulle släppa trycket på främre boggiedämparen om man vill ha högre skidtryck? Har missat något... :weird:
Hörde att nån hade fått stopp på sin M800 pga att de hade frusit i bränslepumpen. Kanske värt att kolla upp iaf?Den andra Arciticen i byn gav upp idag M8 153" Den ville inte starta ute på fjället och fick bogseras hem. Någon annan som varit med om detta?