Hade det låtit likadant om du köpt en ny Porsche och det hade varit lika många "småfel här och där"?
Men säg den skoter som inte haft nåt fel.Hade det låtit likadant om du köpt en ny Porsche och det hade varit lika många "småfel här och där"?
Vet att det vart problem med ett lager som inte är korrekt fastsatt på kedjehussidan på sekundäraxeln. Enligt min Åf skulle jag känna efter så att jag INTE kunde trycka in hela axeln för att säkerställa att lagret var korrekt monterat. Ring din ÅF.Jag har senaste två turerna haft något konstigt ljud från variatorn/remmen, ikväll tänkte jag kolla upp lite och då upptäckte jag att jag kan trycka sekundären in / ut ca 2-3mm. Är inte sekundären som glider på axeln, utan hela axeln glider in och ut och samtidigt då så följer TCL plattan med. Ska det verkligen vara så eller kan det vara muttern i kedjehuset som rallat eller så?
Ja får prata med ÅF, men det kan ju inte vara meningen att TCL plattan ska vara lös? Remmens linjering påverkas ju flera mm.Vet att det vart problem med ett lager som inte är korrekt fastsatt på kedjehussidan på sekundäraxeln. Enligt min Åf skulle jag känna efter så att jag INTE kunde trycka in hela axeln för att säkerställa att lagret var korrekt monterat. Ring din ÅF.
Om du nu inte förstod det så är det snöskotrar vi pratar om inte bilar i miljonklassen.Hade det låtit likadant om du köpt en ny Porsche och det hade varit lika många "småfel här och där"?
Behövs en specialhylsa till den kronmuttern för att kunna dra åt riktigt, så det bästa är att lämna in den på stört...Nej, då är muttern till sekundäraxeln urgängad... Till åf med maskin alternativt ta upp locket på kedjehuset och dra åt.
Det tror jag säkert.Hade det låtit likadant om du köpt en ny Porsche och det hade varit lika många "småfel här och där"?
Och det är där problemet ligger, folk accepterar det!?!?Men säg den skoter som inte haft nåt fel.
Visst inte tycker jag det är bra eller kul, det intressanta, TYVÄRR, i skoterbranschen är hur leverantörerna hanterar reklamationerna, för ALLA märken har fel!!
Hur många biltillverkare har fått göra så många serviceärenden det första halvåret efter att en ny bil släppts som Arctic Cat har gjort i år? Jag har då aldrig haft något elfel på mina bilar men jag kanske bara haft tur.Det tror jag säkert.
Biltillverkar är ju rätt duktiga på att ta tillbaka bilar för att det är fel på dem=)
Hur mkt elfel har inte dagens bilar t.ex.?
Så med andra ord ska vi sluta köpa nya maskiner enligt dig? (för jag lovar att jag kan hitta fel på precis alla sålda maskiner i världen. Om än bara nå´t litet..)Och det är där problemet ligger, folk accepterar det!?!?
Själv använder jag skotern oavkortat som rekreationsfordon medans bilen inte bara tar min privata röv från plats A till plats B utan är en del utav mitt arbete.Hur många biltillverkare har fått göra så många serviceärenden det första halvåret efter att en ny bil släppts som Arctic Cat har gjort i år? Jag har då aldrig haft något elfel på mina bilar men jag kanske bara haft tur.