Tja, har skrivit det typ hundra ggr på forumet så tänkte låta bli att upprepa mej där, folk kan tycka man e tjatig!
Jag körde xm till januari, visst den var lätt att lägga ner och surfa puder i öppen terräng va ballt.. Men vid teknisk körning upplevde jag 36an som övervinglig och med smala skidor tippade den gärna in mot berget när man försökte svänga nedåt, kände direkt igen känslan då jag testade polarens pro med 36 i helgen.... Jag väger 76kg han 90..
Han verkar kunna hantera den och gillar den i vårsnö när det ibland blir lite hårdare, den blir ju som sagt lättare att lägga ned... Men jag är helt säker att orginalet åker på till kallpudret...
Är du duktig på att åka, kör 80-90% bland träden och har tillgång till puder.. 39"
Kör du 100-150mil/år 50%eller mindre bland träden.. 36
Efter 140mil bland träden valde jagz-bros 39 då jag böt framvagn, å då tyckte jag rmkn känndes i början...
Hoppas det här kan hjälpa dej välja rätt!
Jag körde xm till januari, visst den var lätt att lägga ner och surfa puder i öppen terräng va ballt.. Men vid teknisk körning upplevde jag 36an som övervinglig och med smala skidor tippade den gärna in mot berget när man försökte svänga nedåt, kände direkt igen känslan då jag testade polarens pro med 36 i helgen.... Jag väger 76kg han 90..
Han verkar kunna hantera den och gillar den i vårsnö när det ibland blir lite hårdare, den blir ju som sagt lättare att lägga ned... Men jag är helt säker att orginalet åker på till kallpudret...
Är du duktig på att åka, kör 80-90% bland träden och har tillgång till puder.. 39"
Kör du 100-150mil/år 50%eller mindre bland träden.. 36
Efter 140mil bland träden valde jagz-bros 39 då jag böt framvagn, å då tyckte jag rmkn känndes i början...
Hoppas det här kan hjälpa dej välja rätt!