Lynx Boondocker 800 -15 Startar ej

Nilsson21

Medlem
14 jan 2024
6
1
3
19
Vännäs
Tjenare, jag har för ungefär en vecka sedan köpt mig en boondocker. Den gick hur bra som helst hemma hos förra ägaren, upp på släpet osv och sedan då jag kommit hem och kört av den från släpet har jag låtit den stå i 2 dagar i inväntan på lite snö. Nu när jag skulle starta den så fick jag igång den sen dog den efter någon sekund. Ibland baksmäller den och ibland startar den men dör efter bara någon sekund. Har haft in den i garaget för att tina, har kikat bränsle osv men nu vill den inte visa några tecken på liv längre.... Någon som vet något vanligt fel på dessa?

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.839
871
113
Kramfors
När den är som dödast så ge den en sup i varje tändstiftshål ca 2 matskedar i varje cylle och håll kvarts gas o provstarta. Om den då harklar sig igång och börjar gå riktigt i någon sekund så låter de som fel på bränslepump eller tryckregulator i tanken. Nu har jag dålig koll på e-tec 800 men på 850 e-tec är de vanligt att bränsletrycksregulatorn kalvar ur där de ska sitta fast. Om den nu är lös så kolla om du kan extra säkra den med plaststraps. Jag har extrasäkrat min btr på polaris 800an jag har för plastmojen som ska hålla kvar den gick sönder de va en bräcklig konstruktion av polaris den ngår sönder av lilla minsta pillsnerskruvning :)
Men kolla tändkablana som Askern säger de kan ju va så enkelt.