Och tillägg ta bort backventilen på avluftningsslangen på ena förgasaren kör helt utan slangar bara öppna nipplar för då ser man lättare om den flödar via dem. Backventiel är bara till för att de inte ska rinna ut soppa om man välter men då måste bägge gasarana ha exakt samma backventil för den kan strypa inluften en aning och då gäller de att bägge flödar lika annars blir bestyckningen uppfuckad. Om du har en till exakt lika backventil så sätt dit dem för då kan bestyckningen bli mer rätt direkt, Om de gasarna är körd mot den motorn med endast en backventil kan bestyckningen va för fet eller snål på ena gasaren så ta de vackert när du börjar köra och håll koll på stiftföärger eller ännu bättre om du har egt mätare.
Jo just viktigast av vallt tryckluftsblås alla oljenipplar för de är en stålkula och fjäder i dem som kan fastna ihop pga skräp så lyssna noga att de flödar likvärdigt i med wd40 bräcklen bensin ja vadsom och blås igenom dem. Är man riktigt noga ska man vakumsugtesta dem och då ska de öppna runt 3-5 psi. De är många motorer som rasar pga att de kärvar eller har skit i sig så sätt dit litet oljefilter (om de inte redan sitter där på slangen mellan oljeburk och oljepump. Finns på Rinab eller skoterdelen för 69 kr. Kompisaren brände just upp en f7a pga av skit i nipplatrna men så satt de inget filter på oljeslangen heller.
Letar ni reservdelar till er snöskoter? Här på RINAB hittar ni det mesta!
www.rinab.nu