Ändring av spårvidd på renegade x -08

Andwes

Medlem
13 okt 2009
16
0
1
Joesjö
Hej!

Skulle gärna vilja ha lite smalare spårvidd på min renegade-08.
Har min uppe i fjällstrugan just nu och jag kommer inte riktigt ihåg hur det ser ut. Nån här som vet nåt enkelt sätt att ändra spårvidd på dessa skotrar?

4

426H

Om du vill att den skall bli lättare att bryta och skråköra så är det enklaste att plocka bort krängningshämmaren. För att få smalare spårvidd måste du byta a-armar.

Andwes

Medlem
13 okt 2009
16
0
1
Joesjö
Okej förstår! Anledningen till att jag gärna skulle vilja ha lite smalare spårvidd är, som du säger, skråkörningsegenskaperna och att det skulle underlätta burkningen i lössnön. Påverkas ledkörningen mycket om man tar bort krängningshämmaren?

m@rke

Aktiv medlem
30 okt 2009
92
0
6
luleå
Okej förstår! Anledningen till att jag gärna skulle vilja ha lite smalare spårvidd är, som du säger, skråkörningsegenskaperna och att det skulle underlätta burkningen i lössnön. Påverkas ledkörningen mycket om man tar bort krängningshämmaren?
ja jo lite grann de kan börja orma sig lite gjorde min 07:a men när man körde diken å så blev den otroligt rolig inte alls lika bångstyrig

pelunba

Välkänd medlem
7 feb 2007
146
0
6
Skellefteå
På min -06 renegade tyckte jag nästan största skillnaden blev när jag fick dit en summit höjare på styret fick man lite mer o bryta i, sen förutom kräningshämmarn så är det iaf på min inte ställbar skidbredd som det var på äldre renegade, så funderade på nya styrspindlar eller vad det kallas från en summit, men blev snål o moddade dom jag hade istället tror jag tog bort ca 15mm på varje sida, så fick jag ca 3cm minde spårvidd....om de gjorde nån enorm skillnad vet jag inte med det kändes helt klart att den blev smalare när man kör i tät skog...