Äntligen har dom plockat in lite folk för skoterstölder

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Sv: Äntligen har dom plockat in lite folk

bra att polisen börjat prioritera "riktiga" brott istället för att jaga ungdomar med trimmade mopeder och gångare som går mot rött...

B

Biosteel

nej men ere sant.. kanske skattepengarna går till nått vettigt men fortfarande så kan vi skära ner reinfeldst feta ***** lön o allt vad det heter så kan vi täcka underskottet i många kommuner

Maverick

Välkänd medlem
27 okt 2007
552
0
16
Norrtälje

nej men ere sant.. kanske skattepengarna går till nått vettigt men fortfarande så kan vi skära ner reinfeldst feta ***** lön o allt vad det heter så kan vi täcka underskottet i många kommuner
Ja, Persson fick så mycket längre lön, eller hur?
Med hans styre så kan man snacka om pengar i sjön.

Konstapel

Välkänd medlem
5 nov 2006
376
0
16
Umeå

hur mkt tjänar han? 100k tjänade göran P, 60% på detta och du har inte allt för mkt pengar kvar för att styra ett helt land...tänk på hur mkt han måste slita, hur mkt skit han får för varje litet fel han gör och vilket ansvar han har tagit på sig!

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå

Jag tycker absolut att göran och fredrik gör sig förtjänt av sina löner..de finns så många andra som tjänar åtskilligt mer pengar som inte har allas ögon på sig..sen tycker jag det är alldeles för många politiker i sverige...fan var och varannan är ju politiker och plockar ut 60k plus i månaden... ju fler kockar desto sämre soppa heter det ju och det är precis så det är för sverige..

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna

"Två kommer från Kalix och tre från Överkalix."

Hur var det nu igen med Överkalix..:eek:
vad menar du? gäller det alla överkalixbor?

de kanske kommer egentligen från åre, arjeplog?

nämen det finns ju idioter som tror sig att tjäna på att sno saker..
man ska ändå inte stämpla hela byn för att tre personer av 500 snor skotrar? brottsligheten lär vara minst lika stor där du bor..

varje stad/by har sina skurkar.. det vet vi alla...

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå

ser man till brottsstatistiken så ligger inte överkalix direkt bra till...

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå

nu ska vi inte hänga ut nån speciell kommun ang stöld statistiken p.g.a att dom kommer från specifika kommuner utan det som är viktigast är ju ändå att dom som stjäl också åker fast för stöld av skotrar och fler brott skulle klaras upp om svensk polis fick större budget och fler anställningar av nya poliser så skulle fler brott lösas upp och ni som har fått skotrarna stulna vänd er till efterlyst alltid är det nån privat person som har sett nått eller hört nått och kan ge polisen tips och ev ett gripande av dom som stal era skotrar

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå

Jag tror det mer är så att polisen måste börja prioritera vad som är viktigt..Varför ska tex poliser bevaka hockeymatcher och fotbollsmatcher...det gör att man tömmer den staden på poliser och allt detta ska skattebetalarna stå för...vansinne...
Låt istället vaktbolag sköta detta och fakturera hemma laget sen får dem som går på matcherna betala istället för att barnfamiljer ska betala för t ex huliganernas dåliga beteende
Sen vore det också bra om polisen kunde slippa en del av allt pappersarbete så att de har tid att vara mer ute och "jaga" skurkar

B

Biosteel

Ja, Persson fick så mycket längre lön, eller hur?
Med hans styre så kan man snacka om pengar i sjön.
jag har inte sagt nånting om persons lön .. bara det att man kan sänka deras feta löner .. jag skiter i om det är ett privat företag som ger ut den lönen men nu ere statligt =skattebetalarna som kommer i kläm tyvärr..

B

Biosteel

Jag tror det mer är så att polisen måste börja prioritera vad som är viktigt..Varför ska tex poliser bevaka hockeymatcher och fotbollsmatcher...det gör att man tömmer den staden på poliser och allt detta ska skattebetalarna stå för...vansinne...
Låt istället vaktbolag sköta detta och fakturera hemma laget sen får dem som går på matcherna betala istället för att barnfamiljer ska betala för t ex huliganernas dåliga beteende
Sen vore det också bra om polisen kunde slippa en del av allt pappersarbete så att de har tid att vara mer ute och "jaga" skurkar
håller fan i mejj med til fullo :)

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika

ser man till brottsstatistiken så ligger inte överkalix direkt bra till...

Jag ser på fler ställen i forumet att just denna ort nämns i kriminella samanhang. Det är ju så att i orter med god välfärd dvs möjlighet att få arbeten osv är de facto mer välmående.

Det är ju inget försvar för smågangsters men en del av förklaringen tror jag man kan hitta där.Ungdommar på min ort får många ggr välbetalda jobb i tex LKAB och kan skaffa sig det dom behöver med egna medel.

Majoriteten av Överkalixbor är nog precis lika vettiga som folk är mest.:ciao:

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå

Det är ju så att rötäggen syns mest,,tyvärr.. Sen tror absolut jag med att överkalixbor är lika vettig som någon annan..

Sen är det också så att bara för att folk har jobb så försvinner inte alla brott för det..
Vissa snor grejer fastän de har pengar att köpa just den grejen,,bara för att dem vet att dem inte åker fast t ex

RannerKing

Välkänd medlem
24 maj 2006
1.185
1
16
35
Vittangi/Kiruna
www.LynxTalk.se

Undrar om det kan vara dem som var och snodde 3st nya båtmotorer i vittangi (kiruna kommun) I sommras, jag hörde strax efter att tjuvarna kom från överkalix eller nånstans där.

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå

är säkert nån liga som far runt och snor grejer som fan,, hade nog varit bra för dem om de blev påkommna av nån som gav dem ett rejält ***** kok stryk sen ringde polisen

B

Biosteel

oxå har man hört att brott inte lönar sig.. men med den där lilla budgeten som polisen har så kan man ju börja fundera ;)

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå

Överkalix har ju smeknamnet vildavästern annars ;-)