ÄNTLIGEN!
För 4 år sedan ingörskaffades det en King Cat 900 av min bror.
Funkade perfekt i 12 mil, sedan... not so mutch... Jävlades hela sommaren med motorn, fick det inte att funka, så den stod i nästan 2 år innan jag tog tag i det igen.
Byte allt möjligt och testade, men gick som en påste skit. Blev less igen och köpte mig en thundercat 900 och tog motorn ifrån den och började operera in (exakt 1 år och 3 dagar sedan).
Efter tre dagar fick jag motorn att linjera och hade lagit på piporna med hammare, tillräckligt många gånger för att huven skulle gå att stänga igen (ZR3 chassiet är INTE byggt för 3 pipor)
Funkade icke så bra, misstänkte och jävlades och varvade inte ur nå bra alls, tappade humöret igen. Tills för 2 dagar sedan (altså exakt ett år, sedan jag ursprungligen började med motortransplantationen).
NU funkar det. SÅ jävla härligt.
Det som är gjort till dags dato:
* Orange metalic lackt: Halkskydd, Styre, A-armar, boggieskenor, lyftbåge bak, fjädrar i boggien
* hemmabyggt 2-wheel kit
* CA: Pro 3 MTX Skidor
* Thundercat 900 motor
* Thundercat 1000 luftburk som är moddad efter Tikkas rekomendationer
* Thundercat 900 slutburk
* Omsvetsade och lindade thunder 1000 pipor för att passa under huven (nätt och jämnt) utan att kläcka den
* Mountain Addicion boggie kopia, hemmabyggt
* Snopro 440 styre
* Hemmabyggd alugas
* Styrhöjare
* Framflyttad styrstång
* Biltema led-bromsljus som är omlött för att ha både bak och broms ljus
* Viper lyftbåge bak
* Svart buk istället för orange
* Ombyggd tunnel (fotstegen borttagna från dynan -> bak, samt är vinkeln på tunneln borta)
* Vinklade fotsteg i bakkant
* Förstärkt tunnel från dyna och bak
* Burkrem från Skoterdelen
* M8 Stänkskydd
Ja, det var väll det.
3st dåliga mobilbilder, lägger upp några bättre med vettigare kamera imorgon efter man fått tvätta av skotern lite.
För 4 år sedan ingörskaffades det en King Cat 900 av min bror.
Funkade perfekt i 12 mil, sedan... not so mutch... Jävlades hela sommaren med motorn, fick det inte att funka, så den stod i nästan 2 år innan jag tog tag i det igen.
Byte allt möjligt och testade, men gick som en påste skit. Blev less igen och köpte mig en thundercat 900 och tog motorn ifrån den och började operera in (exakt 1 år och 3 dagar sedan).
Efter tre dagar fick jag motorn att linjera och hade lagit på piporna med hammare, tillräckligt många gånger för att huven skulle gå att stänga igen (ZR3 chassiet är INTE byggt för 3 pipor)
Funkade icke så bra, misstänkte och jävlades och varvade inte ur nå bra alls, tappade humöret igen. Tills för 2 dagar sedan (altså exakt ett år, sedan jag ursprungligen började med motortransplantationen).
NU funkar det. SÅ jävla härligt.
Det som är gjort till dags dato:
* Orange metalic lackt: Halkskydd, Styre, A-armar, boggieskenor, lyftbåge bak, fjädrar i boggien
* hemmabyggt 2-wheel kit
* CA: Pro 3 MTX Skidor
* Thundercat 900 motor
* Thundercat 1000 luftburk som är moddad efter Tikkas rekomendationer
* Thundercat 900 slutburk
* Omsvetsade och lindade thunder 1000 pipor för att passa under huven (nätt och jämnt) utan att kläcka den
* Mountain Addicion boggie kopia, hemmabyggt
* Snopro 440 styre
* Hemmabyggd alugas
* Styrhöjare
* Framflyttad styrstång
* Biltema led-bromsljus som är omlött för att ha både bak och broms ljus
* Viper lyftbåge bak
* Svart buk istället för orange
* Ombyggd tunnel (fotstegen borttagna från dynan -> bak, samt är vinkeln på tunneln borta)
* Vinklade fotsteg i bakkant
* Förstärkt tunnel från dyna och bak
* Burkrem från Skoterdelen
* M8 Stänkskydd
Ja, det var väll det.
3st dåliga mobilbilder, lägger upp några bättre med vettigare kamera imorgon efter man fått tvätta av skotern lite.