Är fullt av soppa i ena cylindern...

renegade8

Aktiv medlem
20 mar 2007
92
1
6
Östersund
Som topic lyder..Har ju kvar min renegade 800-06 än,,,
Har nu stått i nån dag och de är FULLT med soppa i cylindern (MAG sidan)
Jag drog ett drag och det blev tvärstopp för all soppa.
Har tyckt att den börjat gått fett och tagit ett o annat stifft..

Vad kan de vara..??

Mvh
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Om jag inte minns fel går vacumslangen till bränslepumpen till mag cylindern så du har säkert hål i soppa menbranet. ta lös slangen och kolla om du kan suga fram soppa ur den.

Slangen sitter mellan bränslempumpen och vevhuset
 

renegade8

Aktiv medlem
20 mar 2007
92
1
6
Östersund
Har hållt på o mixtrat lite nu...Har sugit i slangen och de kommer bara luft..De är fullt med soppa i bägge cylindrarna för övrigt.. Hur kan jag testa nålventilrna.??
O en sak som jag inte förstår..OM nålventilerna är kass (som va SKIT DYR o köpa nya)hur kan de flöda så inåt hel... i gasarna?? Nu när slangarna varit lösa ett dyngn så har de ju inte kommit en droppe soppa ur nån utav slangarna..?? Hur funkar de där..är de nått konstant tryck i slangarna när dom är kopplad till gasarna??
Ursäkta min okunskap just innom detta..
MVH
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Garanterat nålventilen som är problemet. Prova flytta över nålventilen från MAG sidan till PTO och se om felet flyttar på sig. Då är du ju helt säker på vad felet är.

Byt båda när du ändå byter, då behöver du inte bekymra dig om det längre. Så dyra brukar dom väl inte vara, ~300:-
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Be din ÅF ringa till BRP så dom får kolla om priset verkligen stämmer, nog för att de är kompletta med flottör och så men det var i saftigaste laget.

Väldigt ovanligt att nålventilerna pajjar på dessa förgasare. Plocka lös dom och rengör, kan ju vara skäp ivägen som gör att dem hålls öppna.

Om du håller förgasarna uppochner så ska det inte gå att blåsa i slangen från bränslepumpen, alltså den som sitter i mitten längst ner mellan förgasarna.
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Vet inte om det stämmer men har hört polaris är mycket billigare på nålventilerna och det är samma förgasare. Bara rykte jag hört ingen fakta bakom (alltså ett typiskt forum inlägg hehe)
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
ring tords motorservice i bredåker(boden)


dom är riktigt bra och vet vad dom håller på med.