D dgusten Ny medlem 30 jun 2019 2 0 1 31 Vemdalen 30 jun 2019 #1 Hej, Vart hittar man bästa åkningen i Sverige om man vill ha backcountry åkning? Vart ger man sig iväg först på säsongen? kliar i fingrarna redan..
Hej, Vart hittar man bästa åkningen i Sverige om man vill ha backcountry åkning? Vart ger man sig iväg först på säsongen? kliar i fingrarna redan..
suregom Välkänd medlem 14 jul 2009 1.195 71 48 Skellefteå 1 jul 2019 #2 Var bästa åkningen finns kan jag inte svara på men beror ju såklart mycket på föret. Men jag kan instämma att det redan kliar i fingrarna tyvärr
Var bästa åkningen finns kan jag inte svara på men beror ju såklart mycket på föret. Men jag kan instämma att det redan kliar i fingrarna tyvärr
D dgusten Ny medlem 30 jun 2019 2 0 1 31 Vemdalen 1 jul 2019 #3 haha ja det är klart, men vart ska man åka om man vill åka så tidigt som möjligt på säsongen?
asker Staff member Moderator 9 jan 2005 14.254 1.087 113 Stora Blåsjön 2 jul 2019 #4 Man får åka dit där det är mest med snö. Svårt att säga vart, då det ofta skiljer så otroligt mycket i början av säsongen, och även väldigt lokalt.
Man får åka dit där det är mest med snö. Svårt att säga vart, då det ofta skiljer så otroligt mycket i början av säsongen, och även väldigt lokalt.
R Rållybob Medlem 13 nov 2019 15 3 3 36 Jokkmokk 13 nov 2019 #5 Riksgränsen/katterjåkk brukar vara ett säkert kort. Bara ringa dit till hotellen å fråga snödjup och om det är nå skoterfolk i farten. Var dock förberedd på avstängda vägar å lavinfara.
Riksgränsen/katterjåkk brukar vara ett säkert kort. Bara ringa dit till hotellen å fråga snödjup och om det är nå skoterfolk i farten. Var dock förberedd på avstängda vägar å lavinfara.