Åkning i Viksjö/Graninge

ecke12

Välkänd medlem
8 okt 2009
120
0
6
Hej

Har funderingar på att åka upp mot Viksjö/Graninge efter helgen och åka lite -SMHI snörapport säjer 56cm i Åkroken, det låter ju OK
Är det någon som har koll på om det är åkbart och i så fall vart utgår jag med parkeringsmöjligheter för bil/släp
Myrar sökes!

//E

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Åkte förbi Graninge på 331an i onsdags natt, snö finns det plenty av, men vid 0330-tiden på natten kollade jag inte så noga efter skoterspår om jag ska vara ärlig...
Har dom seriösa planer för att åka upp mot Gåltjärn imorgon, rapporter talar om ~80cm...

ecke12

Välkänd medlem
8 okt 2009
120
0
6
återkom gärna med en snörapport -gärna med bild.
Har du några tips på hur man hittar bra ställen där?

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Tja, det blev mest skit av alltihopa, fick medd från han som skulle guida kl 0510 imorse. Då satt han på sjukhus med en bula i huvudet.
Jag kände mig inte så sugen att åka på tur själv i ett område utan mobiltäckning som jag inte kört i tidigare heller, hur körkåt jag än är...
Får se om man kan få med mig ngn under morgondagen så återkommer jag med både rapport och bild!

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
har varit där å kört, rätt tråkigt kan jag tycka då det är väldigt platt dvs bara sjö å nån platt myr, men duger till å ta första svängen iallafall!

ecke12

Välkänd medlem
8 okt 2009
120
0
6
Är det Gåltjärn vi snackar då?

har varit där å kört, rätt tråkigt kan jag tycka då det är väldigt platt dvs bara sjö å nån platt myr, men duger till å ta första svängen iallafall!

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.151
24
38
vi är ett gäng som ska till viksjö och köra imorn. tips på avlastning / leder / myrar osv mottages gärna :)

Gustav1980

Välkänd medlem
24 okt 2004
228
0
16
Kör väg 331 tills du har Ica Handlarn (numera nerlagd men lokalen är kvar) i Viksjö på din vänstra sida. På höger sida låg tidigare än mack (även den nerlagd) och kvar är bara en stor parkering. Leden passerar precis intill så det är bara att lasta av och sedan följa leden i någon riktning.

ecke12

Välkänd medlem
8 okt 2009
120
0
6
Funderar på att åka från käckelbäcksmon och ta kraftlinan som går tvärs över vägen en bit efter käckelbäcksmon -finns det plats att parkera två bilar med släp någonstans där uppe?