Öhlinsdämparna på nytro ttx ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
är det lågfartsljustering på öhlins stödämparna på nytro ttx ? Lr är det bara komp och retur ljusterng som på xtx ?

Silverklint

Välkänd medlem
12 jan 2014
198
0
6
Vallentuna
Har en granne som jobbar på öhlins. om du förklarar enkelt för mig som nybörjare så jag förstår ;) så kan jag fråga honom vad du vill veta

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Jag vill veta om man kan ljustera kompressionen vid lågfart sepparat från högfartskompressionen såatt man får följdamma dämpare vid ex vägkants passager men sen när man drarpå över gropar och landar efter hopp så blir dämparna hårdare ! Typ som på en mx cyckel :tongue1:

Annars så kan man nästan lika gärna köpa en beg xtx!
Visst det kanske är bättre kvalitet på öhlinare men om det är vrt 50 000kr extra lr mer nja.....:wondering:

testarossa

Medlem
11 jan 2011
10
0
1
Texas - Östersund
Jag köpte en TTX igår och har inte hunnit sätta mig in i allt, men ja, det är justering av både hög- och lågfarts kompression. Iaf fram. Centerdämparen har det inte, osäker på bakre.

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
Ja ha en xtx själv å somsagt den kan man ställa in etäfter de ena eller de andra helt ok. Har även kört ttx och den va helt otroligt skön tyckte jag. Testade alla märkens 144" och nytro ttx va den bästa på bana så att säga. Körde unte allt för mycke lugnt då. Men dämparen heter ju ttx så kolla på öhlins hemsida om den. Eller den kanske hette något 044 fasst den har bara högfart om ja mins rätt. Annars ring å kolla med öhlins.