Öppen vak!!

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
På mitten av Svartbyträsket (Boden), lite mera mot gruvberget till.

C:a 15 x 15 meter.

Passerade i god fart men blev chockad av öppet vatten, mitt på träsket. :confused:

Flera andra hade passerat på ganska nära håll, kunde ha sluta illa för någon..

Lägg in era rapporter om vakar.

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
det finns vakar i strömfåran på malån i malånäs, inte så stora. hade hög fart då jag passerade så de var nog lungt. en kompis körde rakt över.

Bean_75

Välkänd medlem
20 nov 2006
322
0
16
Luleå
På mitten av Svartbyträsket (Boden), lite mera mot gruvberget till.

C:a 15 x 15 meter.

Passerade i god fart men blev chockad av öppet vatten, mitt på träsket. :confused:

Flera andra hade passerat på ganska nära håll, kunde ha sluta illa för någon..

Lägg in era rapporter om vakar.
Är väl nästan alltid en vak där. Pumpas in älv vatten för att hålla träsket i bättre skick vill jag minnas

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Måste bara höra; Då man kör på en sjö som jag gjorde idag så såg jag några "plättar" på sjön där det var ett mörkt "hål" och runt omkring var det "sjövattenfärgad" is. Jag körde över ett sånt hål för jag trodde det var nåt pimpelhål som hade frusit igen men se på maken. Jag kollade bakåt och vattnet slog upp rätt i luften då jag kört över och en del var ganska stora. "Jag drar härifrån!" tänkte jag och släkten säger att det är ett islager som ligger ovanpå isen med hål i. Men jag tvekar på det. Iofs så var det någon som mätte 17cm på sjön bredvid men det där var ganska otäckt. Skulle ha tagit kort men vill inte stanna och göra det :rolleyes:

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Måste bara höra; Då man kör på en sjö som jag gjorde idag så såg jag några "plättar" på sjön där det var ett mörkt "hål" och runt omkring var det "sjövattenfärgad" is. Jag körde över ett sånt hål för jag trodde det var nåt pimpelhål som hade frusit igen men se på maken. Jag kollade bakåt och vattnet slog upp rätt i luften då jag kört över och en del var ganska stora. "Jag drar härifrån!" tänkte jag och släkten säger att det är ett islager som ligger ovanpå isen med hål i. Men jag tvekar på det. Iofs så var det någon som mätte 17cm på sjön bredvid men det där var ganska otäckt. Skulle ha tagit kort men vill inte stanna och göra det :rolleyes:
Mycket möjligt att det är dubbelis...

Snö
Is
Vatten
Is